خبرگزاری کار ایران

حسین مسافر آستانه:

تئاتر کودک می‌تواند مشکلات آموزشی و تربیتی را حل کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۶۲۴

این جشنواره در کنار شناخت استعدادهای توانمند عرصه تئاتر کودک، هشداری است برای کسانی که از تئاتر کودک به عنوان یک فرصت طلایی برای رشد آموزش و ترییت جامعه بهره مند نشدند.

مدیر اسبق مرکز هنرهای نمایشی با اشاره به اینکه جز در مقاطعی خاص، فعالیت خاصی در خصوص تئاتر کودکان و نوجوانان صورت نگرفته است، توجه به این حوزه را حلال بسیاری از مشکلات آموزشی و تربیتی دانست.

به گزارش ایلنا، حسین مسافر آستانه تئاتر را یکی از مهم‌ترین ابزار آموزشی و تربیتی در دنیای معاصر به ویژه برای کودکان دانست و گفت: تئاتر به عنوان یک آموزش عملی و درگیرکننده مخاطب با خود، بزرگترین تاثیر را در رشد آموزشی و تربیتی کودکان در دنیا داشته است.

این هنرمند تئاتر ادامه داد: تئاتر کودک به صورت مداوم و همیشگی، جزء الزامات هر جامعه ای است که قصد پیشرفت و ارتقای فرهنگی دارد ولی در جامعه ما که بعد از انقلاب اسلامی سعی کرده به سرعت راه تعالی فرهنگی، اقتصادی و تکنولوژی را در پیش بگیرد، فعالیت خاصی در خصوص تئاتر کودکان و نوجوانان - جز در مقاطعی خاص - صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه جز در تعداد اندکی از شهرهای ایران از تئاتر کودک به عنوان فرصت خلاقانه برای کودک و نوجوان بهره برداری نمی‌شود، افزود: با توجه به اینکه تعداد زیادی فارغ‌التحصیل و متخصص تئاتر کودک در سطح کشور وجود دارد، انجمن‌های نمایش باید عزمی دوباره جزم کنند و با برنامه‌ریزی دقیق، حساب شده، مستمر و مداوم، تئاتر کودک را فعال کنند تا همه کودکان کشور بتوانند از این فرصت به جهت آموزش و ترییت بهره مند شود.

مسافر آستانه همچنین از آموزش و پرورش خواست طرحی حساب شده، مطالعه شده و کاربردی در جذب نیروهای متخصص تئاتری به قصد فعالیت آموزشی و تربیتی در نظر گیرد تا از نیروهای متخصص این حوزه بهره گیری شود؛ چرا که به اعتقاد وی می‌تواند بسیاری از مشکلات آموزشی و تربیتی را حل کند.

مدیر اسبق مرکز هنرهای نمایشی در خصوص جشنواره تئاتر کودک توضیح داد: برگزاری جشنواره تئاتر کودک فرصت بسیار مغتنمی است که ضمن شناسایی فعالان عرصه تئاتر و میزان رشد و پیشرفت آنها، بحثهای واقعی در خصوص تئاتر کودک اعم از استمرار و اجرای مداوم و همیشگی آن را دامن بزند.

مسافر آستانه گفت: این جشنواره در کنار شناخت استعدادهای توانمند عرصه تئاتر کودک، هشداری است برای کسانی که از تئاتر کودک به عنوان یک فرصت طلایی برای رشد آموزش و ترییت جامعه بهره مند نشدند.

گفتنی است بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به دبیری پیام دهکردی از ۱۵ مهر ماه مصادف با روز جهانی کودک آغاز می‌شود و تا ۲۱ مهر ماه هم زمان با عید سعید غدیرخم ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز