خبرگزاری کار ایران

تاکید طاهری بر ثبت نمایشی دوران دفاع مقدس

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۶۳۳

اداره کل هنرهای نمایشی همانند سایر مجموعه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده حمایت از تولیدات هنرمندان شریف تئاتر در عرصه دفاع مقدس است.

مدیرکل هنرهای نمایشی بر ضرورت ثبت حوادثو اتفاقات دوران هشت ساله دفاع مقدس از طریق تئاتر با شیوه‌ای متفاوت و جدید تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حسین طاهری در حاشیه مراسم رونمایی از «فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس» با بیان این مطلب افزود: اینکه بتوانیم با زبان هنر به ویژه هنر نمایش رشادت‌ها، ایثارگری‌ها، حوادثو اتفاقات دوران هشت ساله دفاع مقدس را ثبت و ضبط کنیم ضرورتی است که باید بیشتر از اینها به آن توجه شود.

وی ادامه داد: هر آنچه در این فضای ارزشمند بتواند از زبان هنر مورد توجه و بررسی قرار گیرد به طور حتم بر ماندگاری و ارزشمندتر شدن این جریان مقدس کمک خواهد کرد. ما باید بتوانیم با کمک نهادها و مجموعه‌های دولتی و غیردولتی فعال در حوزه دفاع مقدس و با استفاده مناسب از اسناد به‌جای مانده جنگ تحمیلی فضا را به سمتی ببریم که دوران هشت ساله دفاع مقدس محدود به هفته‌ها و ایام خاص نشود و آثار نمایشی مرتبط با این حوزه بتواند در طول سال میزبان تماشاگران باشد.

مدیرکل هنرهای نمایشی در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: اداره کل هنرهای نمایشی همانند سایر مجموعه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده حمایت از تولیدات هنرمندان شریف تئاتر در عرصه دفاع مقدس است چراکه معتقدیم تلاش‌های ۸ ساله مردم ایثارگر کشورمان در جنگ تحمیلی باید بیشتر از اینها ظهور و بروز پیدا کند.

دفتر سوم «فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس» به کوشش مهدی حامد سقایان با حمالیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چندی پیش با حضور جمعی از خانواده معظم شهدا، هنرمندان، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندهان لشگری و کشوری در سالن مشاهیر تئاتر مجموعه تئاتر شهر رونمایی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز