خبرگزاری کار ایران

نظر محمد یعقوبی درباره بازسازی تئاترشهر:

مدیران پیش از تخریب به تاسیس فکر کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۴۱۶

در شرایط حرفه‌ای ابتدا ۳D طرح مورد نظر آماده می‌شود و کارشناسان و رسانه‌ها به سادگی می‌توانند نسبت به آنچه قرار است اتفاق بیتفد آگاهی پیدا کنند.

یک نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان معتقد است مدیران هنری باید پیش از تخریب سالن در تئاترشهر جایگزینی برای اجرای نمایش‌ها در نظر می‌گرفتند. این هنرمند همچنین بر شفاف‌سازی در زمینه آنچه قرار است در پایان کار رخ دهد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یعقوبی در رابطه با بازسازی تئاترشهر اظهار داشت: قرار است دو سالن نمایش را از دست بدهیم و مسئولان هم برای آنچه در نظر دارند توجیه منطقی مطرح می‌کنند؛ اینکه ساختمان تئاترشهر از نظر ایمنی دچار مشکلاتی است که می‌تواند برای حاضران در مجموعه خطر ایجاد کند. اما ای کاش به توجیه باور عمومی درباره آنچه قرار است رخ دهد هم فکر می‌کردند.

این نمایش‌نامه نویس و کارگردان ادامه داد: باور عمومی این است که هربار ساخت و سازی در تئاترشهر اتفاق افتاد کار برخلاف انتظار خراب‌تر شد. بویژه با تجربه سال ۸۶ بازسازی تئاترشهر که مشکلات ناشی از آن تا امروز هنرمندان و بنای ساختمان را آزرده است.

یعقوبی بر لزوم ارائه توضیحات توسط مسئولان بازسازی درباره آنچه قرار است در تئاترشهر رخ دهد، تاکید کرد و اظهار داشت: در شرایط حرفه‌ای ابتدا ۳D طرح مورد نظر آماده می‌شود و کارشناسان و رسانه‌ها به سادگی می‌توانند نسبت به آنچه قرار است اتفاق بیافتد آگاهی پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: اصلا درست نیست ابتدا برنامه و طرحی اجر شود، بعد به این نتیجه برسیم خرابکاری شده است. ساخت و ساز در تئاترشهر اصلا نباید به دست افراد نابلد بیافتد، بویژه که طرح‌های دولتی به شدت مستعد چنین اتفاقی هستند؛ تجربه بازسازی قبل هم همین نکته را تایید می‌کند.

کارگردان نمایش «یک دقیقه سکوت» افزود: به نظرم بهتر بود مدیران ابتدا اصل شفاف‌سازی را در دستور کار قرار می‌دادند. قطعا امنیت تماشاگران و هنرمندان برای مسئولان اهمیت داشته که ترجیح دادند انتقادها را به جان بخرند و بازسازی را آغاز کنند، اما بهتر بود اطلاعات بیشتری ارائه می‌کردند تا نگرانی‌ها برطرف شود.

یعقوبی همچنین ساخت دو سالن پیش از تخریب را در اولویت دانست و گفت: با توجه به اینکه از کمبود زیرساخت و سالن مجهز رنج می‌بریم، بهتر بود مسئولان پیش از تخریب دو سالن مهم در تئاترشهر به فکر ساخت می‌افتادند. چنانکه شاهدیم محدوده چهار راه ولیعصر و کریمخان کاربری تئاتری پیدا کرده و در نظر گرفتن جایگزین کار چندان دشواری نبود.

این نمایش‌نامه نویس در پایان اظهار داشت: امروز در شرایطی قرار داریم که توقع خانواده تئاتر برای ساخت سالن جایگزین و استدلال معاونت هنری در زمینه امنیت بنا و مخاطب در تئاترشهر به یک نسبت بر حق است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز