خبرگزاری کار ایران

دانشجویان چشم‌ انتظار تدبیر وزارت علوم؛

دبیر جشنواره تئاتر دانشگاهی هنوز مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۳۵۵

زمان باقیمانده برای معرفی دبیر، ‌ تدوین و انتشار فراخوان به همراه زمان موردنیاز برای معرفی هیئت انتخاب، آغاز بررسی نمایش‌نامه‌ها و بازبینی نمایش‌ها نگرانی فعالان تئاتر دانشگاهی در چگونگی برگزاری جشنواره را موجب شده است.

جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی درحالی به برگزاری دوره هجدهم نزدیک می‌شود که سرنوشت انتخاب دبیر و انتشار فراخوان جشنواره همچنان مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارشناسان و هنرمندان عرصه تئاتر کشور همواره بر اهمیت برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی تاکید کرده و می‌کنند. بررسی روند انتخاب دبیر جشنواره دوره قبل، زمان دریافت متن‌ها، بررسی و معرفی آثار راه‌ یافته به جشنواره هفدهم تئاتر دانشگاهی نشان می‌دهد بخشی از امور جاری مرتبط در روزهای ابتدایی مهرماه به پایان رسیده و هیئت انتخاب مشغول بررسی درخواست متقاضیان بودند. اتفاقی که تا این لحظه رخ نداده و معرفی نشدن دبیر جشنواره عملا انتشار فراخوان را با تاخیر مواجه کرده است.

منتشر نشدن فراخوان جشنواره ازسوی دیگر امکان ارسال آثار گروه‌های خارجی به دبیرخانه، آغاز رایزنی با آن‌ها برای فراهم شدن شرایط حضور در ایران را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

این رویداد هنری درحالی به گام هجدهم رسیده که سیاست‌گذاران فرهنگی کشور در برنامه‌های خود توجه چندانی به هنر نمایش ندارند و تئاتر چه در زمینه دانشگاهی یا حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای محلی برای بروز تمام توانایی‌های خود نمی‌بیند.

دانشجویان تئاتر نیز مانند دیگر اعضای خانواده نمایشی کشور از کمبود زیرساخت‌ها رنج می‌برند و بازسازی مرکز تئاتر مولوی نیز به عنوان محل اصلی اجرای آثار جدی دانشگاهی پس از سال‌ها انتظار وارد فاز عملیاتی بازسازی شده و به هر ترتیب تنها سرپناه این قشر فعلا امکان پذیرایی از گروه‌های جوان را ندارد.

مجموع عوامل مانند زمان باقی مانده برای معرفی دبیر، ‌ تدوین و انتشار فراخوان به همراه زمان موردنیاز برای معرفی هیئت انتخاب، آغاز بررسی نمایش‌نامه‌ها و بازبینی نمایش‌ها نگرانی فعالان تئاتر دانشگاهی و ایجاد ابهام در چگونگی برگزاری جشنواره را موجب شده، چراکه عملا زمان زیادی برای به جریان افتادن امور باقی نمانده و این درحالی اتفاق می‌افتد که دبیرخانه جشنواره گذشته در زمان مشابه مشغول بررسی درخواست‌های ثبت شده بود.

امید است مسئولان فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه تهران سرعت عمل نشان دهند؛ بویژه که این نخستین دوره برگزاری جشنواره پس از شروع کار جدی وزارت علوم دولت تدبیر و امید است و دانشجویان و رسانه‌ها در گام هجدهم، جشواره‌ای متفاوت را انتظار می‌کشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز