خبرگزاری کار ایران

مرتضی احمدی:

زمان ما خانواده‌ها برای دیدن تئاتر برنامه داشتند

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۶۳۰

معاون وزیر ارشاد در امور هنری به دیدار مرتضی احمدی هنرمند پیشکسوت تئاتر، ‌ تلویزیون و سینما رفت.

مرتضی احمدی که این روزها با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند در دیدار علی مرادخانی به مرور خاطرات گذشته پرداخت و گفت: آن روزها تئاتر فرهنگ، حدود ۱۵۰۰ نفر ظرفیت داشت که در اجراها تقریبا سالن پر می‌شد. آن زمان خانواده‌ها برای رفتن به تئاتر برنامه داشتند و بهترین تئاترها روی صحنه می‌رفت.

به گزارش ایلنا، معاون امور هنری وزیر ارشاد همچنین پیشنهاد داد مراسم بزرگداشتی برای این هنرمند برگزار شود و گفت: شما در حوزه تئاتر و ادبیات شفاهی کشور بسیار تاثیرگذار هستید و تصمیم داریم بعد از بهبود و بازگشت سلامتی‌تان بزرگداشتی برای شما در تالار وحدت برگزار کنیم.

مرتضی احمدی نیز در این دیدار از ضعف جسمانی خود در ماه‌های اخیر خبر داد و مورد شرایط جسمانی خود گفت: در مدت بسیار کوتاهی حدود ۳۰ کیلو از وزنم کم شد که فشار بسیاری بر من وارد کرده است.

احمدی به مرور خاطرات فعالیت‌های هنری‌‌اش نیز پرداخت. وی درباره دوبله کارتون «پینوکیو» گفت: این کارتون یک سال بدون دیالوگ در استودیو بلاتکلیف مانده بود تا این‌که سرانجام بر اساس برداشت ما از قصه فیلم دوبله شد و مردم هم از آن بسیار استقبال کردند.

وی همچنین از فعالیت خود در تئاتر و پیش‌پرده‌خوانی در تئاتر فرهنگ گفت: آن روزها تئاتر فرهنگ، حدود ۱۵۰۰ نفر ظرفیت داشت که در اجراها تقریبا سالن پر می‌شد. آن زمان خانواده‌ها برای رفتن به تئاتر برنامه داشتند و بهترین تئاترها روی صحنه می‌رفت.

احمدی در این دیدار تازه‌ترین کتاب خود را به علی مرادخانی هدیه داد و از اینکه در دوره جدید، مجوز کتابش با سهولت صادر شد از دولت قدردانی کرد. مرادخانی همچنین قول داد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای صدور مجوز و انتشار آثار این هنرمند همکاری بیش از پیش داشته باشد.

بابک چمن‌آرا، مدیر مرکز موسیقی بتهوون نیز که در این دیدار حضور داشت درباره ضبط مجموعه موسیقی «صدای طهرون» با صدای مرتضی احمدی گفت: نخستین مجموعه این آثار به مناسبت تولد ۸۹ سالگی آقای احمدی و دومین مجموعه دو سال پس از آن منتشر شد. امیدواریم سومین مجموعه نیز هم‌زمان با شب یلدا به دست دوستداران این هنرمند برسد.

چمن‌آرا انرژی مرتضی احمدی در زمان کار و فعالیت هنری را کم‌نظیر دانست و گفت: در چند سال اخیر حرکت کردن آقای احمدی نیز به دلیل ضعف جسمانی کند شده است ولی زمانی که برای ضبط پشت میکروفن قرار می‌گیرند گویا ۴۰ سال به قبل بازمی‌گردند و انرژی‌شان ستودنی است.

مرتضی احمدی متولد سال ۱۳۰۳ در تهران است. او فعالیت هنری خود را از دوره نوجوانی و با پیش‌پرده‌خوانی در تئاتر فرهنگ و پارس آغاز کرد. احمدی همچنین مدت‌ها به عنوان دوبلور فعالیت کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز