خبرگزاری کار ایران

تماشاخانه ایرانشهر میزبان سه جلسه نمایش‌نامه خوانی؛

آیین‌های سوگواری بومی ایران را در خانه هنرمندان ببینید

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۰۱۹

مدیر روابط عمومی تماشاخانه ایرانشهر می‌گوید: هیچ نمایش‌نامه خوانی دیگری جز تولید و سفارش‌های مجموعه در برنامه نیست.

تماشاخانه ایرانشهر و مجموعه خانه هنرمندان ایران در دهه دوم و سوم ماه محرم میزبان برنامه‌هایی چون تعزیه خوانی، نقالی، نمایش‌نامه خوانی و آیین‌های سوگواری بومی ایران می‌شود.

به گزارش ایلنا، مدیر روابط عمومی تماشاخانه ایرانشهر با تشریح برنامه‌های مجموعه در ماه محرم، گفت: مجموعه خانه هنرمندان و تماشاخانه ایرانشهر در دهه دوم ماه محرم برنامه‌های گوناگونی برای استقتبال از مخاطبان در نظر دارد و توجه ویژه‌ به آیین‌ها و سنت‌های فرهنگی بومی کشور خواهد داشت. بر همین اساس آیین‌های سوگ حسینی از مناطق شمالی کشور و استان مرکزی برای علاقه‌مندان اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با مسئولان برگزاری سوگواره خمسه نیز همکاری‌هایی داریم که طی آن قرار است در دهه دوم و سوم برنامه‌های تعزیه‌خوانی و نقالی متناسب با ماه محرم برگزار شود.

زندی‌فرد از برنامه مدیریت تماشاخانه ایرانشهر برای سفارش نمایشی متناسب با ماه محرم خبر داد و گفت: بنا به گفتگوها کارگردانان مورد نظر زمان کافی برای جمع کردن گروه کنار یکدیگر در اختیار نداشتند و به همین دلیل تصمیم گرفتیم جلسه‌های نمایش‌نامه خوانی در مجموعه برگزار کنیم که با سه کارگردان صحبت‌هایی انجام شده است.

مدیر روابط عمومی تماشاخانه ایرانشهر تصریح کرد: جلسه‌های نمایش‌نامه خوانی تنها به سه کارگردانی که مجموعه با آن‌ها وارد مذاکره شده اختصاص خواهد داشت و هیچ نمایش‌نامه خوانی دیگری جز تولید و سفارش‌های مجموعه تماشاخانه ایرانشهر در برنامه نیست.

وی در پایان اظهار داشت: تماشاخانه ایرانشهر و خانه هنرمندان ایران سعی دارد به عنوان یک مرکز تئاتر شناخته شده خصوصی، تولیدات خود را به صحنه ببرد یا از آثار کارگردانان موفق و شناخته شده تئاتر کشور برای حضور در مجموعه حمایت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز