خبرگزاری کار ایران

پیرو فشار برخی رسانه‌های خاص اتفاق افتاد؛

لغو اجرای نمایشنامه‌خوانی به دستور مدیرکل هنرهای نمایشی

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۳۲۲

حسین پاکدل، مدیر سابق مجموعه تئاترشهر در صحبتی کوتاه با عوامل عنوان کرد: آنچه مشخص به نظر می‌رسد این است که از امشب به بعد مدیران تئاتری تصمیم‌گیرنده جریان نمایشی در کشور نخواهند بود.

نمایشنامه‌خوانی «ناگهان هذا حبیب الله…» نوشته عباس نعلبندیان که قرار بود امشب سه شنبه - ۶ آبان ماه - در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر برگزار شود؛ با فشار جریانی خاص و به دستور مدیرکل هنرهای نمایشی لغو شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، درحالیکه گروه بازیگران و عوامل اجرایی نمایشنامه خوانی «ناگهان هذا حبیب الله…» برای خوانش این متن آماده می‌شدند، این برنامه به دستور مدیرکل هنرهای نمایشی لغو شد.

این درحالی است که برخی رسانه‌ها؛ از صبح امروز تحرکاتی را علیه اجرای این نمایش نامه آغاز کرده بودند که درنهایت منجر به لغو برنامه دومین شب نمایشنامه‌خوانی به مناسبت روزهای محرم شد.

عوامل اجرایی در صحبتی کوتاه با یکدیگر و پس از شور جمعی تصمیم به اجرای نمایشنامه «ناگهان هذا حبیب الله…» داشتند که تماس تلفنی حسین طاهری، مدیرکل هنرهای نمایشی موجب شد گروه از تصمیم خود صرف نظر کند.

رضا دادویی، کارگردان این نمایشنامه خوانی با نادرست خواندن اظهارنظرهای صورت گرفته پیرامون نمایشنامه نوشته شده به قلم عباس نعلبندیان، انتقادهای مطرح شده توسط بعضی رسانه‌ها را ناشی از درک نادرست و خوانش اشتباه دانست.

وی از سویی در پاسخ به این سوال که از جایگاه حقوقی خود به عنوان رئیس اداره نظارت و ارزشیابی چه نظری درباره نمایشنامه دارد؛ گفت: به عنوان رئیس اداره نظارت و ارزشیابی هم از تصمیم خود دفاع می‌کنم و معتقدم نقد نادرست افراد از عدم آگاهی آنها ناشی می‌شود.

حسین پاکدل، مدیر سابق مجموعه تئاترشهر و یکی از نقش خوانان این اجرا در صحبتی کوتاه با عوامل و حاضران بر صحنه اصلی مجموعه تئاترشهر عنوان کرد: اینکه قصد داشته باشیم اجرا کنیم یک بخش احساسی به عنوان هنرمند دارد و یک بخش به عنوان شخصیت حقوقی افرادی که در گروه حضور دارند اما باید تصمیم بگیرند. اما آنچه مشخص به نظر می‌رسد این است که از امشب به بعد مدیران تئاتری تصمیم گیرنده جریان نمایشی در کشور نخواهند بود.

این کارگردان قبلا در گفتگویی درباره تغییراتی که بر متن نعلبندیان اعمال کرده است، توضیح داده بود: آقای نعلبندیان از اساس این متن را به امام حسین(ع) تقدیم کرده است. او در این اثر، نگاهی امروزی به واقعه‌ی کربلا دارد.

نمایشنامه «ناگهان هذا حبیب اله…» نوشته عباس نعلبندیان به کارگردانی رضا دادویی قرار بود در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۶ و ۷ آبان ماه ۹۳ ساعت ۱۸ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر نمایشنامه خوانی شود که به دلیل فشارهای وارده از سوی رسانه‌های خاص تا اطلاع بعدی لغو شد.

حسین پاکدل، علی سرابی، پریسا مقتدی، هوشنگ هیهاوند، ژاله صامتی، الهه حسینی، سید جواد طاهری و علی امیری در این نمایشنامه خوانی ایفای نقش داشتند.

«ناگهان هذا حبیب اله…» قرار بود در سلسله نمایشنامه‌خوانی‌های سوگواره «شب های واقعه» اجرا شود.

گفتنی است این برای سومین بار پس از آغاز به کار دولت تدبیر و امید است که اجرای نمایشی بر اثر فشار رسانه‌ای جریانی مشخص لغو می‌شود.

عکاس: مهدی آشنا

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز