خبرگزاری کار ایران

مجالس شهادت امام حسین و بازار شام در نیاوران

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۶۱۶

برگزاری مراسم تعزیه عاشورایی از ابتدای دهه اول ماه محرم در سالن اصلی نیاوران آغاز شده و تا پایان دهه اول محرم ادامه دارد.

مجالس تعزیه شهادت امام حسین(ع) و بازار شام در شامگاه تاسوعا و عاشورای حسینی به میزبانی فرهنگسرای نیاوران و با حضور عزاداران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ برگزاری مراسم تعزیه عاشورایی از ابتدای دهه اول ماه محرم در سالن اصلی این مجموعه آغاز شده و همچنان با برگزاری مجالس گوناگون دنبال می‌شود.

باتوجه به استقبال قابل توجه علاقمندان که ساعتی قبل از آغاز مجالس تعزیه در فرهنگسرا حضور پیدا می‌کنند، نشست نمادشناسی تعزیه نیز شامگاه یکشنبه ۱۱ آبان، از ساعت ۱۹:۳۰ با حضور علاءالدین قاسمی در فرهنگسرای نیاوران آغاز می‌شود. این نشست به بررسی نمادهای اصیل تعزیه و همینطور پرسش و پاسخ پیرامون نشانه‌های آیینی تعزیه اختصاص خواهد یافت.

همچنین در ادامه برگزاری مجالس تعزیه عاشورایی، شامگاه یکشنبه ۱۱ آبان(شب تاسوعا) ساعت ۲۰:۳۰ مجلس تعزیه شهادت حضرت ابوالفضل(ع) برگزار خواهد شد. شامگاه دوشنبه، در شب عاشورا مجلس تعزیه شهادت امام حسین(ع) برگزار می‌شود و در آخرین روز، سه شنبه ۱۳ آبان در شام غریبان حسینی، مجلس بازار شام برگزار خواهد شد.

مجالس تعزیه عاشورایی توسط بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت ۱۰ شب همزمان با دهه اول ماه محرم در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز