خبرگزاری کار ایران

«خواب آلودگی» در تماشاخانه مشایخی به صحنه می‌رود

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۷۷۴

دستمایه نمایش خواب آلودگی پرداختن به رنجورترین بازماندگان نبرد ۱۱۴۰اُم ایران در طول تاریخ، یعنی جنگِ ایران و عراق است.

نمایش «خواب‌ آلودگی» به کارگردانی احسان بیات‌فر از ۶ تا ۲۶ آبان فقط به مدت ۱۵ شب در تماشاخانه استاد مشایخی‌(مان) روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در یادداشت کارگردان درباره این نمایش آمده است: بِ مثل بیژن، مِ مثل مجید، بِ مثل بهمن!

خواب آلودگی روایتِ انسانهاییست که بینمان هستند و دیده نمی‌شوند، یا ترجیح می‌دهیم آنها را نبینیم، کشورمان در جریان سبقه تاریخیِ خود به لحاظ خاص سیاسی و جغرافیایی صحنه کارزارِ دست درازی‌ها و کشور گشایی‌ها بوده، جنگ‌هایی که شمارِ آنها از زمان حکومت مادها قریب به ۱۱۴۰جنگ بوده که آخرینِ آنها مربوط به جنگ ایران و عراق است، که به روایتِ تاریخ اکثر آنها به جهتِ دفاع بوده، در این رهگذر پرداختن به مسائلِ جنگ‌هایی که جنبه تدافعی داشته انگیزه‌ای تقدسی را ایجاد می‌کند.

دستمایه نمایش خواب آلودگی پرداختن به رنجورترین بازماندگان نبرد ۱۱۴۰ اُم یعنی جنگِ ایران و عراق است.

نویسنده، طراح و کارگردان: احسان بیات‌فر، بازیگران: بورژین عبدالرزاقی، روجا جعفری، رهام فاخته، علی جدیدی، احسان بیات‌فر:؛ طراح چهره پردازی: محمود دهقانی، مشاور کارگردان: ایمان بیات‌فر، دستیار کارگردان: عرفان حسینی، مدیر صحنه: امیر محمد علی اکبر، دستیار صحنه: محمد صالح محرابی، عکس: نازنین محب علی، طراح پوستر و بروشور: سینا افشار، ساخت تیزر: علی جدیدی، فربد رستمی، مدیر روابط عمومی: شیوا حمیدخانی.

علاقه‌مندان برای تماشای نمایش برگزیده سومین جشنواره تئاترشهر می‌توانند ساعت ۲۰:۳۰ تاریخ‌های یاد شده به تماشاخانه استاد مشایخی به آدرس خیابان انقلاب، ضلع شمال غربی چهار راه ولیعصر جنب داروخانه، پلاک ۱۴۷۸ مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز