خبرگزاری کار ایران

بهروز غریب‌پور خبر داد:

محمد معتمدی صدای غزل پارسی شد / اپرای سعدی با ۱۰۰ عروسک به صحنه می‌آید

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۴۵۵

سرپرست گروه تئاتر «آران» همچنین از انتخاب خوانندگان شخصیت های «منصور بن حلاج»، «فرعون»، «درویش»، «همزاد» و «حنونه» خواهر منصور حلاج خبر داد.

بهروز غریب‌پور که مراحل آماده‌سازی نمایش جدید خود را پشت سر می‌گذارد، از حضور ۲۵ خواننده و ۱۰۰ عروسک در اپرای سعدی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرپرست گروه آران با بیان اینکه آماده‌سازی اپرای سعدی به‌صورت هم‌زمان در چند مرحله پی‌گیری می‌شود؛ اظهار داشت: ‌ درحال حاضر مراحل ضبط موسیقی و صدای خوانندگان همراه با طراحی و ساخت عروسک‌ها را پیش می‌بریم. ضمن اینکه برای کارکترها درحال تست گرفتن هستیم که به محض پایان مراحل عنوان شده تمرین‌ها را آغاز خواهیم کرد.

غریب‌پور از طراحی و ساخت ۱۰۰ عروسک برای این اپرا خبر داد و گفت: علاوه بر این به ۲۵ خواننده نیاز داریم که تا امروز خوانندگان شخصیت‌های اصلی نمایش مشخص شده‌اند که بر این اساس محمد معتمدی برای «سعدی»، اسحاق انور برای «مرد مست»، علی زند وکیل برای «منصور بن حلاج»، مهرداد ناصحی برای «فرعون»، رضا ذوالقدر برای «درویش»، روشنک کی‌منش برای «همزاد» و سحر مهدوی برای «حنونه» خواهر منصور حلاج انتخاب شده‌اند.

این هنرمند برجسته تئاتر عروسکی کشور به همراهی تعداد زیادی از خوانندگان معاصر کشور با این اجرا اشاره و خاطرنشان کرد: آهنگسازی قطعات اپرای سعدی برعهده امیر بهزاد خواهد بود که سال‌ها با یکدیگر همکاری داشتیم و چنانچه اشاره شد کار ضبط موسیقی زیرنظر ایشان پیش می‌رود تا نمایش را بهمن ماه روی صحنه ببریم.

این کارگردان پیشکسوت که ساخت اپراهای دیگری از شعرای کهن ایرانی همچون «حافظ» و «مولوی» را در کارنامه دارد در انتها به همکاران خود در گروه «آران» اشاره کرد و گفت: طراحی لباس و عروسک‌ها را شخصا برعهده دارم و مانند آثار قبل علی پاکدست، مریم اقبالی، سینا ییلاق‌بیگی، هنگامه سازش، مونا کیانی‌فر به همراه دیگر اعضای گروه در مراحل آماده‌سازی و اجرای این اپرا با من همکاری می‌کنند که امیدوارم بتوانیم اثری در شان شاعر بلند آوازه ایرانی به صحنه ببریم.

گروه نمایشی «آران» به سرپرستی بهروز غریب‌پور که امسال ۱۰ سالگی خود را جشن گرفت خلق اپراهای عروسکی «رستم وسهراب»، «مکبث»، «مولوی»، «عاشورا»، «حافظ» و «لیلی و مجنون» را در کارنامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز