خبرگزاری کار ایران

مقتل خوانی بهزاد فرهانی و فرزاد حسنی در " سوگ چامه‌ها "

کد خبر : ۲۲۴۰۲۳

اجتماع آیینی اصحاب فرهنگ و هنر باعنوان " سوگ چامه‌ها " با مقتل‌خوانی بهزاد فراهانی، فرزاد حسنی، بهاره رهنما و با مرثیه خوانی حسام‌الدین سراج و رسول نجفیان در برج میلاد ادامه می‌یابد.

برنامه‌های " سوگ چامه‌ها " که از پنجشنبه‌ی هفته‌ی گذشته - ۲۲ آبان‌ماه - کار خود را آغاز کرده در روزهای آتی علاوه بر مقتل خوانی و مرثیه خوانی هنرمندان سرشناس، با اجرای نمایش‌هایی به کارگردانی سیما تیر‌انداز، ایوب آقاخانی و آتیلا پسیانی میزبان عزاداران فرهیخته‌ی حسینی خواهد بود.

به گزارش ایلنا؛ امشب - ۲۵ آبان‌ماه - بهاره رهنما، مقتل خوانی خیمه‌ی بزرگ را برعهده خواهد داشت و حسام‌الدین سراج نیز همراه با ساز رسول نجفیان، مرثیه خوانی خواهد کرد. فردا و پس فردا شب - ۲۶ و ۲۷ آبان‌ماه - نیز بهزاد فراهانی و فرزاد حسنی مقتل خوانی این مراسم را بر عهده خواهند داشت.

ضمن این‌که از امشب تا ۲۹ آبان‌ماه نمایش " شیپور "(ساعت ۱۸:۳۰) به کارگردانی ایوب آقاخانی و با حضور برزو ارجمند و همچنین نمایش " آب و آیینه "(ساعت ۲۰) به کارگردانی سیما تیرانداز در خیمه‌ی " عاشقی " پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.
آتیلا پسیانی؛ هنرمند برجسته‌ی تئاتر و سینما؛ نیز در روز‌های ۳۰ آبان و اول آذرماه نمایش " زخمه بر رمل " را اجرا خواهد کرد.

همچنین در خیمه‌ی " مرثیه‌های عاشورایی " با سرپرستی ناصر فیض، شاعران نامدار، مرثیه‌های عاشورایی با همراه با ساز رسول نجفیان می‌خوانند.

پرفورمنس عاشورایی " پیکر " به کارگردانی یاسر خاسب و نمایش محیطی " راز کهن " به کارگردانی علی براتی، تا اول آذر ماه، هر شب در کنار خیمه‌ی " زیارت " اجرا می‌شود.

در بخش جنبی برنامه‌ی " سوگ چامه‌ها " نمایش " خواهرانه به وقت خیزران " به کارگردانی حسین پارسایی در ساعت‌های ۱۸ و ۲۰ در سالن همایش‌های برج میلاد به صحنه می‌رود. فقیه سلطانی، رویا بختیاری و تبسم هاشمی بازیگران این نمایش هستند.

" سوگ چامه‌‌ها " عنوان اجتماع آیینی اصحاب فرهنگ و هنر است که با هدایت و کارگردانی حسین پارسایی در ۱۰ خیمه‌ی برپا شده در برج میلاد برگزار می‌شود.

نقالی، پرده‌خوانی، چاووش‌خوانی، شروه‌خوانی و همچنین اجرای مراسم‌هایی چون فانوس‌گردانی، تشت‌گذاری و گهواره گردانی از جمله برنامه‌هایی دیگر خیمه‌های " سوگ ‌چامه‌ها " است.

برنامه‌های " سوگ چامه‌ها " تا اول آذر ماه هر شب از ساعت ۱۸ تا ۲۲ میزبان عزاداران فرهیخته‌ی حسینی در برج میلاد خواهد بود. ورود برای عموم آزاد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز