خبرگزاری کار ایران

گزارش مراسم تشییع پیکر مجید بهرامی؛

بدرود قهرمان…

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۴۱۶

معتمد آریا: مجید با بیماری مبارزه کرد و ماند تا نشان دهد، بودن شیرین‌ترین چیزی است که انسان می‌تواند به دوستان خود تقدیم کند. شاید بهتر باشد فقط بگوییم «خداحافظ رفیق».

مراسم وداع با مجید بهرامی، بازیگر تئاتر و سینمای ایران در حالی برگزار شد که حاضران در مجموعه تالار وحدت از این هنرمند با عنوان قهرمانی مقاوم در برابر سرطان و شخصیتی مملو از شور زندگی یاد کردند که هیچکس اشک او را ندید و همواره لبخند بر لب داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احسان کرمی که اجرای مراسم را برعهده داشت به شور زندگی و ایستادگی مجید بهرامی در برابر سرطان اشاره کرد و گفت: بهرامی هیچگاه تسلیم مرگ نشد و هیچ یک از ما درگذشت او را باور نخواهیم کرد. شور زندگی در او چنان بود که شما کمتر عکسی بدون لبخند از این هنرمند خواهید یافت.

وی ادامه داد: باید به این نکته هم اشاره کنم که مجید بهرامی فقط بازیگر تئاتر نبود و جایزه خانه سینما را برای حضور در یک فیلم کوتاه دریافت کرده بود.

کرمی سپس از فاطمه معتمد آریا همبازی مجید بهرامی در فیلم سینمایی «گیلانه» به کارگردانی رخشان بتی اعتماد خواست تا چند کلامی درباره این هنرمند با حاضران صحبت کند.

این هنرمند تئاتر و سینمای ایران در حالیکه با اندوه پشت میکروفن حضور یافت خطاب به هنرمندان و خانواده مجید بهرامی اظهار داشت: نباید برای از دست دادن و درگذشت عزیزی که لحظه‌ای از حیاتش خالی از شور و نشاط نبود حرفی زد. هر یک از ما خاطره‌های پر از عشق با مجید داشتیم و به همین دلیل تسلیت گفتن برای من غیر ممکن است.

معتمد آریا با سال‌های شروع بیماری مجید بهرامی اشاره کرد و گفت: مجید در این ۷ – ۸ سال مبارزه با بیماری دوستان زیادی داشت که هیچگاه او را تنها نگذاشتند. در حالیکه پزشکان ۸ سال قبل گفته بودند نمی‌تواند مدت زیادی ادامه دهد با بیماری مبارزه کرد و ماند تا نشان دهد، بودن شیرین‌ترین چیزی است که انسان می‌تواند به دوستان خود تقدیم کند. شاید بهتر باشد فقط بگوییم خداحافظ رفیق.

حسین پاکدل، مدیر پیشین مجموعه تئاترشهر تهران که در دوران مدیریت خود امکان تمرین و نخستین اجرای گروه نمایش «نرگس سیاه» را فراهم کرد نیز از جمله سخرانان مراسم بود. این هنرمند با حضور بر جایگاه قطعه‌ای با تنظیم نمایش‌نامه‌ برای وداع با پیکر مجید بهرامی خواند که به شیوه‌ای متفاوت، حضور بازیگر جوان در آثار سینمایی و نمایشی را برای جمع تداعی کرد.

پانته‌آ پناهی‌ها دیگر هنرمند تئاتر و سینما که سابقه همکاری با مجید بهرامی در گروه «نرگس سیاه» و نمایش «سیاه‌ها» را در کارنامه دارد پس از حسین پاکدل و با بغض در گلو بر جایگاه رفت و بیان کرد: جای حامد محمد طاهری، نوید محمد‌پور و عاطفه تهرانی که قبل از من با مجید همراه بودند خالی است و شاید امروز آن‌ها باید جای من اینجا صحبت می‌کردند.

این هنرمند در حالیکه اشک می‌ریخت خاطرنشان کرد: باور نمی‌کنم مجید در میان ما نیست. یاد نمایش «سیاه‌ها» می‌افتم که مجید بهرامی باعثآشنایی من با گروه شد اما الان من اینجا هستم و او نیست.

پس از اتمام صحبت‌های پانته‌آ پناهی‌ها، نوبت به رضا ثروتی رسید که مجید بهرامی آخرین حضور خود بر صحنه‌های تئاتر را در نمایش «عجایب‌المخلوقات» به کارگردانی او در کارنامه هنری‌اش ثبت کرد. ثروتی نیز برای دوست و همراه تازه درگذشته قطعه شعری نوشته بود که برای حاضران خواند.

احسان کرمی سپس به مبارزه مصطفی عبدالهی و بهرام ریحانی دو هنرمند دیگر تئاتر که با بیماری سرطان مبارزه می‌کنند اشاره کرد و از حاضران و تمامی هنرمندان خواست تا این افراد را فراموش نکنند.

وی همچنین از حضور بهرام ریحانی با کپسول اکسیژن در این مراسم خبر داد و میکروفون را به هنرمند پانتومیم کشور سپرد.
ریحانی، مجید بهرامی را مستقیم خطاب صحبت‌های خود قرار داد و گفت: امروز برای سوگ تو به اینجا نیامده‌ام. من در همین تئاتر شهر با همان لبخند همیشگی با تو آشنا شدم و این درست است که یک ماه گذشته را در بیمارستان سپری کردم اما می‌دانستم در تمام مدت لبخند به لب داشتی.

بازیگر و کارگردان «رستاخیز ملائک» با بیان اینکه زمان احساساتی شدن نیست ادامه داد: در نمایشگاه خیریه‌ای که برگزار کردی به آدم‌های شریف اشاره و از بعضی ناملایمت‌ها برایم گفتی و من درود می‌فرستم به شرافت رضا ثروتی که اجرای نمایش خود را تعطیل کرد تا کار پس از درمان تو ادامه پیدا کند.

ریحانی سرطان را به سپاهی سیاه‌پوش تعبیر کرد و با گلایه‌ از برنامه‌های تلویزیونی مرتبط با هنر نمایش اظهار داشت: می‌خواهم فریاد بزنم که چرا وقتی مجید بهرامی در بیمارستان بود تنها برنامه تئاتری ما سر بالین مجید حاضر نشد تا حمایت خود و خانواده تئاتر را اعلام کند.

وی خاطرنشان کرد: اطمینان دارم همیشه با لبخند زندگی خواهی کرد و تو نرفتی؛ این ما هستیم که رفتیم.
ریحانی سپس از تمام حاضران در مراسم خواست تا با گذاشتن دست روی قلبهای خود و یک دقیقه سکوت با مجید بهرامی همراهی کنند.

مهدی نادری، کارگردان سینما که در فیلم «بدرود بغداد» با مجید بهرامی همکاری داشت به عنوان آخرین سخنران این مراسم گفت: تسلیت به خودمان که کمتر مثل مجید زندگی می‌کنیم. اینجا مراسم خاک‌سپاری است اما باید از او به عنوان یک قهرمان یاد کنیم که چندین سال در برابر سونامی سرطان مقاومت کرد.

وی افزود: به هیچ وجه به خودم اجازه نمی‌دهم قطره‌ای اشک بریزم چون سهم ما در برابر تلاش چنین قهرمانی چیز دیگری است. مجید یکی از بچه‌های با استعداد این اجتماع بود که شاید فقط مادرش اشک او را دیده باشد.

«در این لحظه مادر مجید بهرامی که در جمع حضور داشت اشاره کرد حتی او در این سال‌ها اشک فرزندش را ندیده است.»

مهدی نادری در ادامه بیان کرد: سهم ما برای چنین قهرمانی رفاقت و مهربانی با یکدیگر است که این روزها در بین همه کم شده و معتقدم اشکهایی که میریزیم برای کاستی‌های خودمان و دریغ‌ از دست دادن مجید است. امیدوارم خداوند ما را بیامرزد.

این کارگردان سینما در انتها خاطرنشان کرد: برای شادی روحش سکوت کنیم و لبخند بزنیم و سعی کنیم سهم خود را بیشتر کنیم و کنار قهرمان‌های دیگر مانند بهرام ریحانی و مصطفی عبدالهی باشیم.

محسن تنابنده بازیگر تئاتر و سینمای و تلویزیون یکی دیگر از دوستان و همراهان مجید بهرامی در سال‌های دهه ۷۰ بود که از برای صحبت درخواست شد اما ترجیح داد سکوت کند.

احسان کرمی در پایان مراسم وداع با پیکر هنرمند جوان اظهار داشت: حضور و گردهمایی هنرمندان در چنین محافلی شاید امکانی فراهم کند که جنبشی ضد سرطان به راه بیفتد و همه درباره این بیماری اطلاع‌رسانی و با آن مبارزه کنند.

این بازیگر تئاتر در انتها از مردم و هنرمندان درخواست کرد تا شاهد آخرین رورانس(پایان نمایش و حضور عوامل در برابر تماشاگران) مجید بهرامی در نمایش زندگی بر زمین خاکی باشند و برای آخرین بار برایش کف بزنند.

مجید بهرامی با تشویق مردم و بر دوش دوستان خود تالار وحدت را به سوی قطعه هنرمندان بهشت‌زاهرا(س) ترک کرد.

مرتضی اسماعیل کاشی، اصغر پیران، دکتر مجید سرسنگی، فاطمه معتمد آریا، رخشان بنی اعتماد، مهدی نادری، نرگس آبیار، محسن تنابنده، پانته‌آ پناهی‌ها، مهدی سلطانی، مجتبی میرتهماسب، احمد ساعتچیان، جعفر پناهی، لیلی رشیدی، زهرا صبری، بابک حمیدیان، اصغر همت، حسین کیانی و حمید‌پور آذری، مرتضی ضرابی، اصغر دشتی، الهام پاوه‌نژاد، افسانه ماهیان، کوروش سلیمانی، شهرام کرمی، نوید محمد‌زاده، ستاره پسیانی، الهام کردا، رضا حداد، فرزین محدث، سینا رازانی، رحمت امینی، یوسف باپیری، رامین سیار دشتی، محمد بهرامی، اتابک نادری و پریسا مقتدی از جمله حاضران در این مراسم بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز