خبرگزاری کار ایران

وحید آقاپور در گفتگو با ایلنا:

مدیران فقط در باغ سبز نشان می‌دهند / آیا پیکر تئاتر به جشن نیاز دارد؟

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۹۷۵

آقاپور ضمن فراخواندن مدیران هنری به رفتار و گفتار صادقانه؛ پافشاری برای برگزاری جشنواره‌ها ازجمله جشنواره تئاتر فجر را در شرایطی که عنوان می‌شود بودجه اندک است؛ تامل‌برانگیز دانست.

باتوجه آنچه در سال ۹۳ بر تئاتر ایران گذشت و آنچه برای سال ۹۴ درنظر گرفته شده؛ نمی‌توان به سال آینده هم امید داشت. وحید آقاپور(هنرمند عرصه هنرهای نمایشی) معتقد است؛ بودجه تعیین شده برای سال ۹۴ فرهنگ و هنر کشور نوید روشنی برای اهالی تئاتر همراه ندارد و اصولا مشخص نیست همین منابع اندک هم به طور کامل اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آقاپور با بیان اینکه ارقام اعلام شده در بودجه فرهنگ و هنر بویژه هنرهای نمایشی کشور با آنچه در عمل شاهد هستیم؛ تفاوت دارد، گفت: پیام بررسی عملکردها نشان می‌دهد که مسئولان اصولا به نشان دادن در باغ سبز توجه می‌کنند و در عمل اتفاقی نمی‌افتد. این سرلوحه بسیاری از ماجراها به نظر می‌رسد و گویا برای مدیران جواب رضایت بخش همراه داشته است.

این هنرمند افزود: نشان دادن در باغ سبز حداقل بخشی از تمایلات افراد را پوشش می‌دهد و بخشی از ناآرامی‌ها را آرام می‌کند تا آب از آسیاب بیفتد. به این ترتیب زمان هم می‌گذرد که تا امروز همینطور بوده.

آقاپور که به تازگی تجربه ایفای نقش در اجرای بین‌المللی نمایش «ایوانف» به کارگردانی امیررضا کوهستانی را پشت سر گذاشته؛ خاطرنشان کرد: ای کاش آقایان جای وعده؛ برخورد صادقانه داشتند و دلسوزانه وضعیت را برای هنرمندان تشریح می‌کردند. اما متاسفانه این اخلاق عمومیت ندارد و باتوجه آنچه در سال ۹۳ بر تئاتر ایران گذشت و آنچه برای سال ۹۴ درنظر گرفته شده؛ نمی‌توان به سال آینده هم امید داشت.

بازیگر نمایش «دیگر کدام ما زندگی کردن را دوست دارد؟» به حدر رفتن بودجه اندک تئاتر کشور نیز اشاره کرد و گفت: پافشاری مدیران برای برگزاری جشنواره‌ای مانند تئاتر فجر در این شرایط و با وجود کمبودهای بسیاری که در خانواده تئاتر وجود دارد تا حدودی پرسش برانگیز است.

او افزود: اگر به قول مسئولان؛ جشنواره تئاتر فجر قرار است نشان دهنده عملکرد پیکره تئاتر کشور در سال گذشته و آینده باشد؛ تکلیف این پیکر نحیف که به خوبی روشن است. آیا این پیکر به برگزاری جشن نیاز دارد؟

آقاپور با ارائه پیشنهادی به مدیران فرهنگی توضیح داد: پیشنهاد می‌کنم بجای ساخت چشم‌اندازه‌های زیبا عبارت «النجاة بالصدق» را سرلوحه عملکردشان قرار دهند و وضعیت پیرامونی موضوع مدیریت را برای مخاطبان و جامعه هنری تشریح کنند. به این ترتیب با دریافت اطلاعات صحیح می‌توانیم به برداشت درست و منطقی برسیم و مشکلات را آرام و کند اما صحیح برطرف کنیم.

این هنرمند در انتها خاطرنشان کرد: مشکل اینجاست که برنامه‌ها مشخص نیست و اطلاعات دقیقی مثلا درباره میزان بودجه اختصاص یافته به تئاتر و میزان هزینه‌کردها وجود ندارد. حتی بودجه‌ای که مصوب می‌شود بصورت کامل پرداخت نمی‌شود و به این ترتیب معلوم نیست وضعیت بودجه تئاتر در سال آینده چه خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز