خبرگزاری کار ایران

در پی توقف پخش برنامه «مجله تئاتر» صورت گرفت؛

بیانیه انجمن نویسندگان خانه تئاتر خطاب به صدا و سیما

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۷۱۳

مخاطبان برنامه «مجله تئاتر» معتقدند تصمیم مسئولان شبکه ۴ برای توقف این برنامه در پی حضور دو هنرمند تئاتر در برنامه و بیان انتقادهایی پیرامون ساخت بنایی در کنار ساختمان تئاترشهر اتفاق افتاده است.

در پی اعلام توقف برنامه «مجله تئاتر» توسط مدیر گروه فیلم و نمایش شبکه چهارم سیما، انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر با صدور بیانیه‌ای خطاب به ریاست سازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران خواستار ادامه پخش این برنامه بصورت زنده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در متن بیانیه منتشر شده توسط انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر آمده است:

رکن اصلی «تئاتر» گفت‌و‌گوست. تئاتر به «شهر» می‌آموزد چگونه گفت و گو را تاب آورد و فضایی را تجربه کند که انسان‌ها بتوانند از قدرتی که خداوند به عنوان اشرف مخلوقات به ایشان عطا کرده استفاده کنند.

برنامه «مجله تئاتر» که تا چندی پیش از شبکه ۴ سیما پخش می‌شد، فضایی برای تمرین گفت‌وگو میان اهالی تئاتر، مدیران هنری و مخاطب به‌شمار می‌آمد. امروز با توقف پخش برنامه، این فضای گفت و گو مسدود شده‌ است و هنر تئاتر تنها مجرای ارتباطی تخصصی خود را از دست داده‌ است. مجرایی که تاکنون کوشیده‌است، در حد مقدورات، پلی موفق میان مخاطبان و اهالی هنر پدید آورد.

از سوی دیگر شرط مدیران رسانه ملی برای «تولیدی» شدن برنامه شائبه‌ای بوجود می‌آورد که می‌تواند اصل فضای آزاد گفت‌وگو را زیر سئوال برده و این امکان را بوجود آورد که سوء‌ استفاده‌گران بیگانه منتظر فرصت وارد عرصه شوند.

جناب سرافراز، رئیس محترم رسانه ملی، انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر به‌این وسیله خواستار از سرگیری پخش برنامه «مجله تئاتر» به‌صورت زنده در راستای حفظ و اعتلای فضای گفت و گو و ارتباط موثر میان مخاطبان و اهالی تئاتر است.

برنامه «مجله تئاتر» با تهیه‌کنندگی نیما دهقان طبق گفته مدیر گروه فیلم و نمایش شبکه چهار مدتی متوقف خواهد بود و پس از آن به‌صورت تولیدی و غیر زنده روی آنتن خواهد رفت. علاقه‌مندان به هنر نمایش و مخاطبان همیشگی برنامه «مجله تئاتر» معتقدند این تصمیم مسئولان شبکه ۴ در پی حضور حمیدرضا نعیمی و حمیدرضا آذرنگ در برنامه و بیان انتقادهایی پیرامون ساخت بنایی در کنار ساختمان تئاترشهر اتفاق افتاده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز