خبرگزاری کار ایران

دو خبر تئاتری؛

پردیس سینمایی کوروش از تئاتری‌ها میزبانی می‌کند / اجرای «غریبه‌های همیشگی» در سوگواره «خمسه»

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۹۸۳

نمایش «دزدها که دزد نیستند» به کارگردانی امین میری از دهم دی‌ماه در پردیس سینمایی کوروش روی صحنه می‌رود.

اجرای نمایش «غریبه‌های همیشگی» نوشته شهرام کرمی و کارگردانی روح‌الله سنایی در تالار محراب و آغاز اجرای نمایش «دزدها که دزد نیستند» از دهم دیم ماه در پردیس سینمایی کوروش از جمله خبرهای دریافتی تئاتر هستند.

به گزارش ایلنا، در نمایش «غریبه‌های همیشگی» آرش مؤمنی، رستا رضوی و علیرضا بختیاری نقش می‌کنند.

این نمایش درباره پسری بیمار است که به همراه پدر و مادر خود راهی سفر کربلا می‌شود و در انجا، در یک بمب‌گذاری به شهادت می‌رسد.

سنایی کارگردان نمایش ضمن تأکید بر اینکه با پرداختن به مضامین ارزشی می‌توان دریچه‌های نو برای تماشاگر گشود، اظهار داشت: در نمایشهایی با مضمون انسانی و ارزشی، می‌توان دریچه‌های نو و بکر به سوی تماشاگر گشود تا تئاتر، دغدغه آنها هم بشود. به شرط اینکه از موضوعات تکراری دور شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود در توضیح اجرای نمایش خود یادآور شد: ما سعی کردیم با روند داستانی که در اختیار داشتیم، با استفاده از عنصر زمان، ‌ نمایشی مناسب و جذاب برای مخاطب ارایه کنیم و استقبال خوبی هم تاکنون از نمایش شده است.

بخش صحنه‌ای نخستین سوگواره نمایشی و آیین‌های مذهبی خمسه به دبیری مجید رفیعی، همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و فرهنگسرای ابن‌سینا از ۲۰ آذرماه آغاز شده و تا ۷ دی‌ماه ادامه دارد.

نمایش «دزدها که دزد نیستند» به صحنه می‌رود

نمایش کمدی «همه دزدها که دزد نیستند» بر اساس نمایش‌نامه‌ای نوشته درایوفو به کارگردانی امین میری روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایلنا، امین میری کارگردان و بازیگر این نمایش در خصوص متن این نمایشنامه گفت: نمایشنامه «همه دزدها که دزد نیستند» سبک کمدی دلارته دارد و تم اصلی آن خیانت است.

او ادامه داد: البته باید گفت که متن اصلی دراماتورژی شده و تغییر کرده است. به طوری که در این اجرا دو نقش دیگر اضافه شده که در متن اصلی نیستند. همچنین سعی شده تا ضمن وفاداری به سبک کمدی دلارته از عناصر نمایش سیاه بازی نیز بهره گرفته شود.

کارگردان نمایش «احساس آبی مرگ» در خصوص روند تمرینات گروه توضیح داد: تحلیل متن و دراماتورژی این نمایش حدود یک ماه زمان برد و در کل نزدیک به ۶ ماه است که درگیر تمرینات فشرده این نمایش هستیم.

بازیگران این نمایش به ترتیب حروف الفبا علی ابدالی، حافظ اسمی خانی، نازنین بابایی، رویا حسینی، هومن خدادوست، ابراهیم عزیزی، بابک علیزاده و امین میری هستند.

همچنین دیگر عوامل این نمایش: کامران رسول‌زاده(ترانه سرا و آهنگساز)، سعید حسنلو(طراح صحنه)، سمانه احمدی(طراح لباس)، بابک گشتاسب(طراح حرکت)، تینا بخشی(طراح چهره پردازی)، شبنم موتابی(مترجم، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز)، حافظ اسمی خانی، سعیده محمد زاده(گروه کارگردانی) ضیا صفویان، سینا عدلی(عکاسان) و صنم محجوب بهروز(روابط عمومی) هستند.

«همه دزدها که دزد نیستند» از دهم دی ماه در سالن تئاتر البرز مجتمع پردیس کوروش بر روی صحنه خواهد رفت.

پیش فروش اینترنتی این نمایش از اوایل دی ماه در سایت‌های تیوال(tiwall. com) و سینما تیکت(cinematicket. org) آغاز خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز