خبرگزاری کار ایران

ادامه سرگردانی جشنواره تئاتر دانشگاهی؛

دبیر انتخاب شد اما از انتشار فراخوان خبری نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۵۶۰

قرار بود فراخوان دریافت متون روز سی‌ام آذرماه روی سایت جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی منتشر شود و از روز سوم دی‌ماه شاهد ارسال فراخوان چاپی به دانشگاه‌ها باشیم؛ همچنان چنین اتفاقی نیفتاده است.

به‌رغم معرفی دیرهنگام دبیر دوره هجدهم جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی توسط مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم؛ فراخوان این رویداد همچنان منتشر نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسئولان دبیرخانه جشنواره تئاتر دانشگاهی زمان زیادی را برای شروع فعالیت‌های خود از دست داده‌اند اما تعلل در آغاز فعالیت‌ها و دعوت از گروه‌ها همچنان ادامه دارد.

این درحالی اتفاق می‌افتد که بعد از مدت‌ها اتلاف وقت توسط مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم و طرح ابتکارات خرق‌الساعه مثل انتشار فراخوان برای دعوت به همکاری از علاقه‌مندان برای دبیری جشنواره تئاتر دانشگاهی! سرانجام در آخرین ساعات روز بیست و پنجم آذر ماه نام دبیر این رویداد مهم دانشگاهی توسط مسوولان اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم! اعلام شد.

نکته مهم اما حکم حسین میرزایی است که نظر به مراتب تعهد، دانش و تجارب ارزشمند به دست دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی داده شد و احتمالا انتظار دارد این رویداد بعد از اتلاف وقت بسیار سرانجامی روشن و اثرگذار داشته باشد.

چنانچه حداقل در یک مورد - انتشار فراخوان و دریافت آثار گروه‌های خارجی برای بازبینی – اینطور به نظر می‌رسد که هم‌زمان با فرا رسیدن روزهای تعطیل سال نو در کشورهای اروپایی، عملا امکانی برای برنامه‌ریزی، بازبینی و دعوت از گروه‌های نمایشی توانمند به جشنواره دانشگاهی وجود ندارد.

نخستین انتقادی که به شیوه مسئولان اداره کل فرهنگی وزارت علوم وارد می‌شود ایجاد تغییر در تقویم برگزاری جشنواره‌ای بین‌المللی است که چنین رویه‌ای بی‌شک آسیبی بزرگ به رویدادی بین‌المللی محسوب می‌شود.

نکته دیگر که علاوه بر مبحثدعوت از گروه‌های معتبر بین‌المللی توسط کارشناسان عنوان می‌شود؛ دریافت مقاله‌های پژوهشی برای چاپ و انتشار در جریان برگزاری جشنواره‌ است که با وضعیت بوجود آمده در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. به این ترتیب مشخص نیست جشنواره هجدهم در زمینه کتاب جشنواره‌ هم کیفیت قابل توجهی داشته باشد.

در این میان اما مشخص نیست مسئولان اداره کل امور فرهنگی وزارت علوم که مجید سرسنگی را به عنوان نخستین رئیس این رویداد معرفی کردند آیا او را در جریان ماجرای رعایت نشدن قواعد عنوان شده در فراخوان انتخاب دبیر قرار داده‌اند؟ اصولا مشخص نیست مجید سرسنگی که مسئولیت جشنواره‌ای بی‌برنامه را پذیرفته است؛ با وضعیت موجود می‌تواند کشتی شکسته دوره هجدهم را به ساحل امن هدایت کند یا خیر؟

درحالیکه طبق گفتگوی خبرنگار ایلنا با دبیر جشنواره هجدهم قرار بود فراخوان دریافت متون روز سی‌ام آذرماه روی سایت جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی منتشر شود و از روز سوم دی‌ماه شاهد ارسال فراخوان چاپی به دانشگاه‌ها باشیم؛ همچنان چنین اتفاقی نیفتاده است.

وجود چنین مسائل جزئی اما مهمی رسانه‌ها و منتقدان را دربرابر شیوه مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم قرار داده و گلایه‌های بسیاری از بی‌برنامگی‌های موجود در مسیر برگزاری مهمترین رویداد تئاتر دانشگاهی کشور را در پی داشته است.

خبرنگار ایلنا برای پی‌گیری و برنامه‌ها و سرنوشت کیفی دوره هجدهم جشنواره تئاتر دانشگاهی؛ همچنین رعایت ویژگی‌های موردنظر برای انتخاب دبیر با مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم تماس گرفت، اما دریافت پاسخ تا این لحظه محقق نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز