خبرگزاری کار ایران

مرادخانی:

بودجه جشنواره‌های فجر تأمین شده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۷۰۱

مشکلات بودجه معاونت امور هنری تابعی از تنگناهای اقتصادی دولت است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمام توان برای حل آن‌ها تلاش می‌کند.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور در اداره برنامه‌های تئاتر از تمرین‌ گروه‌های متقاضی شرکت در جشنواره تئاتر فجر بازدید کرد.

به گزارش ایلنا؛ علی مرادخانی در این دیدار با اردشیر صالح‌پور، دبیر سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت‌وگو کرد و در جریان تمرین‌ گروه‌های نمایشی قرار گرفت. مرادخانی همچنین به تماشای تمرین‌ گروه‌های متقاضی حضور در بخش «تازه‌های تئاتر ایران» و «نسل نو» نشست.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از روند تمرین گروه‌ها در هفته‌های باقی‌مانده به جشنواره ابراز رضایت کرد و گفت: لازم بود حالا که مدتی از تمرین گروه‌ها سپری شده به آن‌ها و برگزارکنندگان جشنواره خسته نباشید بگویم.

مرادخانی همچنین به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های معاونت امور هنری برای برگزاری جشنواره‌های فجر اشاره کرد. او گفت: مشکلات بودجه معاونت امور هنری تابعی از تنگناهای اقتصادی دولت است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمام توان برای حل آن‌ها تلاش می‌کند. با وجود همه مسایل مذکور، بودجه جشنواره‌های فجر با پیگیری‌مان در معاونت امور هنری و مساعدت همکاران‌مان در وزارت ارشاد، تامین شده است. همچنین هزینه‌های لازم برای این مرحله از جشنواره تئاتر فجر در اختیار برگزارکنندگان قرار گرفته و مابقی بودجه نیز در زمان مقرر تزریق خواهد شد.

دبیر سی‌‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز گزارشی از آمار متقاضیان حضور در جشنواره ارائه کرد و گفت: پس از انتشار فراخوان ۴۱۰ گروه متقاضی شرکت در بخش «نسل نو» بودند. هیأت انتخاب این بخش که به خوبی با ذائقه و علاقه هنرمندان جوان آشنایی دارند، پس از تماشای آثار تاکید کردند که کیفیت نمایش‌های این بخش بسیار امیدوارکننده است.

صالح‌پور با بیان این‌که سیاست بخش «نسل نو» معرفی ایده‌‌ها و خلاقیت هنرمندان جوان به جریان اصلی تئاتر کشور است، گفت: نسل جدید با جهانی مملو از اطلاعات و ابزارهای نوینِ ارتباطی پیوند دارد و ایده‌ها و پیشنهادهای تازه‌ای برای تئاتر کشور همراه دارد. بنابراین تلاش می‌کنیم هنرمندان این بخش با بدنه تئاتر حرفه‌ای کشور پیوند برقرار کنند. ما معتقدیم جشنواره تئاتر فجر باید پایگاهی باشد که از طریق آن به آینده تئاتر کشور توجه داشته باشیم.

مهدی حاجیان، مدیر دبیرخانه، جواد مستخدمی، مدیر بخش مالی و پشتیبانی سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و ندا انتظامی، مدیر روابط عمومی معاونت امور هنری، در این بازدید معاون هنری وزیر ارشاد را همراهی می‌کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز