خبرگزاری کار ایران

چشم‌پوشی مدیران از کاهش بودجه تئاتر؛

مرادخانی: بیش از بودجه؛ صرف آن بدون برنامه‌ریزی نتیجه منفی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۰۰۰

معاون هنری ارشاد اعتقاد دارد: بودجه تئاتر ناچیز است ولی بیش از بودجه باید به مناسبات هزینه کردن آن توجه کرد چراکه کارشناسان معتقدند بودجه بالا بدون برنامه‌ریزی می‌تواند نتیجه منفی داشته باشد.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: گرچه اتمام بازسازی و استفاده از تمامی سالن‌های تئاترشهر در جشنواره فجر ضرورت دارد اما کیفیت بازسازی و رضایت کارشناسان و اهالی تئاتر را فدای این ضرورت نمی‌کنیم.

به گزارش ایلنا، علی مرادخانی در بازدید از روند بازسازی تئاترشهر گفت: مراحل بازسازی پیشرفت خوبی دارد و کار با کیفیت و در نظر گرفتن تمامی مسایل فنی در حال انجام است. طبق توضیحات ارایه شده از سوی پیمانکار، علاوه بر استفاده از نظر صاحب‌نظران و مشاوران برجسته برای طراحی و اجرا، از بهترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده است.

او درباره آماده‌سازی سالن‌های تئاترشهر برای استفاده در جشنواره فجر گفت: ترجیح می‌دهیم تعجیل برای جشنواره موجب نشود از برخی اتفاقات خوب در بازسازی صرف‌نظر شود. اگرچه آماده شدن سالن‌ها برای جشنواره برای ما ضرورت دارد اما کیفیت مهم‌تر است. در مورد بازسازی، اهالی تئاتر هم نظراتی دارند که قرار است تمامی نظرات تجمیع شود. به همین دلیل نمی‌خواهیم فشار کاری و کمبود زمان موجب شود از برخی مسایل چشم‌پوشی کنیم.

علی مرادخانی از جایگزینی سالن‌های در حال بازسازی در صورت آماده نشدن تا زمان جشنواره خبر داد: در حال حاضر موضوع استفاده از مجموعه خاوران را پیگیری می‌کنیم و در این زمینه مذاکراتی هم با معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و مجموعه دست‌اندرکاران شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران انجام شده است.

در دیدار روز گذشته معاون امور هنری از مراحل بازسازی تئاترشهر، فرشید مصدق، نماینده تام‌الاختیار تئاترشهر و معاونت هنری در پروژه بازسازی و مسعود معمار، مدیر دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره تغییرات فنی و روند بازسازی توضیحاتی ارایه کردند. پریسا مقتدی، رییس تئاترشهر در این بازدید معاون امور هنری را همراهی کرد.

به دنبال درآمدزایی از تئاتر برای معاونت امور هنری نیستیم

همچنین روز گذشته علی مرادخانی به همراه اردشیر صالح‌پور سرپرست اداره‌کل هنرهای نمایشی و دبیر سی‌و‌سومین جشنواره تئاتر فجر با حضور در اداره تئاتر از تمرین گروه‌های متقاضی شرکت در جشنواره و مراحل بازبینی نمایش‌های بخش «تازه‌های تئاتر» دیدن کرد.

معاون امور هنری گفت که در این بازدیدها با برخی مسایل از نزدیک آشنا شده و مشکلات و مسایل مطرح شده توسط گروه‌ها را پیگیری می‌کند. او افزود: امیدوارم مسایل مطرح شده را به نتیجه خوبی برسانیم و با روند فعلی حتما امسال جشنواره خوبی برگزار خواهد شد.

او همچنین با اعضای بازبینی بخش تازه‌های تئاتر جشنواره فجر دیدار کرد و گفت: بودجه تئاتر ناچیز است ولی بیش از بودجه باید به مناسبات هزینه کردن آن توجه کرد چرا که بسیاری از کارشناسان معتقدند بودجه بالا بدون برنامه‌ریزی می‌تواند نتیجه منفی داشته باشد و ما را دچار آسیب کند.

مرادخانی از آنالیز و کالبدشافی وضعیت موجود و مسایل تئاتر در معاونت امور هنری خبر داد و از هنرمندان خواست تا با تشکیل جلساتی نظرات خود را برای پیدا کردن بهترین نقشه راه توسعه تئاتر کشور ارایه کنند.

علی مرادخانی درباره اعتراض به کافی نبودن بودجه تئاتر از سوی فعالان این حوزه نیز تصریح کرد: از ابتدای سال درصد بالایی از بودجه تخصیصی به معاونت امور هنری در تئاتر هزینه شده است و تا پایان سال نیز هر چه بودجه به ما تزریق شود به همین نسبت هزینه خواهیم کرد. ما به دنبال درآمدزایی از تئاتر برای معاونت امور هنری نیستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز