خبرگزاری کار ایران

کارگردان مونولوگ «سکوی پرش» در گفتگو با ایلنا:

«مونولیو» نشان می‌دهد خلاقیت از امکانات مهمتر است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۴۶۹

هنرمندان جوان در استان‌هایی جز تهران تصور می‌کنند باید امکاناتی مشابه پایتخت در اختیار داشته باشند تا نمایش‌ با کیفیت شکل بگیرد.

کارگردان تئاتر اهل شیراز، همراهی این شهر در اجراهای عمومی پنجمین جشنواره «مونولیو» را در ایجاد تغییر نگرش بین هنرمندان جوان غیرتهرانی برای خلق آثار نمایشی با کیفیت موثر دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی فلاحی که با اجرای نمایش «سکوی پرش» در پنجمین جشنواره «مونولیو» حضور یافته؛ درباره تجربه خود گفت: جشنواره «مونولیو» این امکان را برای هنرمندان جوان و گروه‌هایی که کمتر امکان اجرا و نشان دادن توانایی‌هایشان را پیدا می‌کنند شرایط خوبی فراهم می‌کند. این جشنواره مخاطبان خاص خود را دارد که بیشتر علاقه‌مندان حرفه‌ای هنرهای نمایشی را شامل می‌شود.

او افزود: شاید گاهی مواردی از بهم خوردن برنامه‌های جشنواره دیده شود اما گروه تئاتر " لیو " به طور کل تلاش می‌کند با اندک امکاناتی که در اختیار دارد کاری بزرگ انجام دهد.

فلاحی که اصلیت شیرازی دارد درباره اضافه شدن این شهر به اجراهای جشنواره تئاتر «مونولیو» بیان کرد: چند سالی است که به دلیل فعالیت‌های فرهنگی آقای محسن خباز شرایط حضور هنرمندان صاحب‌نام موسیقی و تئاتر بیش از گذشته فراهم شده به طوری که امروز می‌توان شیراز را به عنوان مقصد دوم گروه‌های هنری بعد از تهران دانست.

این کارگردان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های گسترده ایشان که از مسئولان استان هم بیشتر به نظر می‌رسد؛ موجب حضور گروه‌های تئاتر تهران در شیراز و اجرا در این شهر شده است که قطعا تاثیر مثبت دارد.

او افزود: شیرازی‌ها در مثلی می‌گویند: «طرف خودی گداز و غریب نواز است» که حکایت ما در شیراز به نظر می‌رسد. به این معنی که گروه‌های استان‌های دیگر بسیار ساده‌تر از ما در این شهر روی صحنه می‌روند. اما آقای خباز تلاش می‌کند لابه‌لای آثار تهران هنرمندان شیرازی هم امکان نشان دادن توانایی‌های خود را داشته باشند.

فلاحی درباره تاثیر اضافه شدن بخش شیراز به جشنواره «مونولیو» اظهار کرد: این اتفاق بسیار خوشحال کننده به نظر می‌رسد و قطعا به نفع هنرمندان جوان شیراز خواهد بود. بچه‌ها با تماشای نمایش‌های «مونولیو» متوجه می‌شوند که تئاتر بیشتر از پول و امکانات به ایده تازه و خلاقیت نیاز دارد.

او تصریح کرد: متاسفانه هنرمندان جوان در استان‌هایی جز تهران تصور می‌کنند باید امکاناتی مشابه پایتخت در اختیار داشته باشند تا نمایش‌ با کیفیت شکل بگیرد. مونولیو نشان می‌دهد تئاتر با کمترین امکانات شکل می‌گیرد و این عدم خودباوری و فقدان ایده تازه است که مسئله ایجاد می‌کند.

این کارگردان در انتها ضمن ابراز علاقه برای اجرای عمومی نمایش «سکوی پرش» در شیراز گفت: گرچه نمایش گروه ما در تهران اجرا شد اما تلاش می‌کنم پیش از پایان سال شرایط اجرای عموم در شیراز را برای کار فراهم کنم. در صورتیکه دوستان و داوران جشنواره مونولیو به کار علاقه داشته باشند و انتخاب شود با افتخار در بروشور اجرای عموم خواهم نوشت برگزیده فستیوال «مونولیو».

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز