خبرگزاری کار ایران

رایزن فرهنگی سفارت فرانسه:

نقش هنر در دنیای پر آشوب کنونی تعیین کننده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۶۵۱

تی‌یری وئیل(رایزن فرهنگی سفارت کشور فرانسه در ایران) روز گذشته با حضور در مجموعه تئاتر شهر به تماشای تعدادی از نمایش‌های چهارمین روز جشنواره تئاتر فجر نشست.

رایزن فرهنگی سفارت فرانسه در کشورمان در حاشیه تماشای تعدادی از نمایش‌های به صحنه رفته در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، این رویداد فرهنگی هنری را گامی موثر و ارزشمند در راستای رسیدن به گفتمان صلح و دوستی توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، تی یری وئیل با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: نمی‌توانم بگویم تمامی گروه‌های تئاتری در کشور فرانسه با جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آشنا هستند، اما دیده‌ام همواره یک علاقه و کنجکاوی خاص در مورد کشور و فرهنگ ایران، میان هنرمندان کشورم وجود داشته است. این موضوع را گروه‌هایی که تجربه حضور در ایران را داشته‌اند، بیشتر از درک کردند.

او ادامه داد: هر زمان صحبت از سفر یک گروه تئاتر فرانسوی به ایران به میان می‌آید، استقبال خوبی می‌شود و جامعه فرانسه و رسانه‌های آن نیز به این موضوع بسیار توجه می‌کنند. این توجه در هر دو سطح حرفه‌ای‌های تئاتر و عامه مردم مطرح است. البته که جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر عرصه و ساحت مناسبی برای تبادل و گفتگوی فرهنگی میان کشورهای ایران و فرانسه است.

رایزن فرهنگی سفارت فرانسه در کشورمان با بیان اینکه صلح و گفتمان هنر، یکی از مهم‌ترین ابزار برای تحقق گفتمان صلح و دوستی در وضعیت پرآشوب کنونی دنیاست، گفت: بدون شک گفتمان هنر در دنیای پرآشوب امروز، می‌تواند در تحقق صلح میان فرهنگ‌ها و کشورها، نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد. من بر این باور هستم که فرهنگ، یک کارکرد میانجی‌گرایانه دارد که در خصوص تناقضات و فقدان درک سیاسی بین کشورها، نقش مثبتی را بازی می‌کند و می‌تواند گفتمان صلح را با خود به همراه داشته باشد و جهان را در آرامش و شادی فرو ببرد.

برگزاری سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری اردشیر صالح‌پور تا ۱۲ بهمن‌ ادامه خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز