خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌ای بر روز پنجم جشنواره تئاتر فجر؛

نمایش «Thebes Got talent» مخاطبان را در سرما نگهداشت

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۰۰۵

نیاز است مسئولان و برگزار کنندگان جشنواره در دوره‌های آینده افرادی را برای نظارت بر حسن اجرای آثار طبق برنامه اعلام شده توسط دبیرخانه درنظر بگیرند.

نمایش‌های پنجمین روز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درحالی به صحنه رفتند که تمام اجراها با آرامش نسبی و بدون حاشیه میزبان تماشاگران بودند اما در این میان یک اجرا با تاخیر بسیار کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تماشاخانه ایرانشهر این روزها برخلاف مجموعه تئاترشهر که همواره از آن با عنوان محل اصلی یا رویدادگاه اصلی وقایع جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر یاد می‌شد؛ رنگ و بوی جشنواره‌ای گرفته است.

این مجموعه شب گذشته میزبان نمایش‌های «من…» به کارگردانی فرهاد تجویدی و «Thebes Got talent» نوشته و کارگردانی رضا غیور بود. گرچه این دو نمایش به نسبت نمایش «کامنت» به کاگردانی یوسف باپیری که یک شب قبل‌تر در سالن استاد سمندریان به صحنه رفته بود از بازیگران و کارگردانی شناخته شده - جز فرهاد تجویدی - بهره نمی‌برد اما تماشاگران زیادی پشت در مجموعه در انتظار دیدن این اجراها بودند.

اما حاشیه از آنجا آغاز شد که هرچه زمان از ساعت مقرر اجرا ‌می‌گذشت؛ خبری از بازگشایی در سالن برای ورود تماشاگران و خبرنگاران نبود و مخاطبان مدت زیادی در سرمای زمستانی منتظر بودند تا امکان ورود به سالن طبق زمان مقرر و تعیین شده در برنامه جشنواره فراهم شود.

طولانی‌ شدن ورود تماشاگران به سالن شائبه‌هایی به همراه داشت که موجب شد خبرنگاران موضوع را از مدیر روابط عمومی سالن‌های نام برده جویا شوند که پاسخ آمد، مدیریت و مسئولان سالن‌های استاد ناظرزاده کرمانی و استاد سمندریان هیچ مشکلی برای شروع کار و پذیرایی از مراجعان ندارند.

پس از این پی‌گیری‌ها تنها یک احتمال باقی می‌ماند که آن هم آماده نبودن گروه برای اجرا بود. به این ترتیب با توجه به آمادگی تماشاخانه ایرانشهر برای ورود تماشاگران باید گروه را عامل طولانی شدن و خلف وعده اتفاق افتاده طبق برنامه جشنواره دانست که امید می‌رود هنرمندان جوان از این پس احترام بیشتر به مخاطب را در دستور کار قرار دهند؛ چراکه قطعا صندلی‌های خالی مجالی برای هنرنمایی آنها روی صحنه فراهم نکرده و تئاتر بدون تماشاگران معنا ندارد.

باتوجه به رفتار غیرحرفه‌ای رخ داده که البته می‌تواند به دلیل اضطراب‌ و فشارهای ناشی از برگزاری جشنواره باشد. درنظر گرفتن یک نکته توسط مسئولان برگزاری جشنواره در دوره‌های آینده مهم به نظر می‌رسد. اینکه گویا نیاز است مسئولان و برگزارکنندگان افرادی را برای نظارت بر حسن اجرای آثار طبق برنامه اعلام شده درنظر بگیرند.

سالن‌های مجموعه تئاتر شهر نیز روز گذشته میزبان آخرین اجرای نمایش‌ «پرواز بر فراز شهر» محصول کشور ارمنستان و «فقط به خاطر من» به کارگردانی چیستا یثربی در تالار چهارسو بود که به مدت ۶۰ دقیقه روی صحنه رفت.

در این میان اجرای بدون بالانویس نمایش ارمنستان جلب توجه می‌کرد که درنهایت هم مثل نمایش «کودک وحشی» محصول کشور فرانسه در این مجموعه بدون برقراری ارتباط موفق با تماشاگر به پایان رسید.

دو نمایش «ضربه فنی» و «بازار» در تماشاخانه سنگلج و تالار هنر به ترتیب از کشورهای کویت و عمان میزبان تماشاگران بودند که عده زیادی از حاضران را افراد میهمان تشکیل می‌دادند و درنهایت استقبال چشمگیری از این دو اجرا اتفاق نیفتاد.

نمایش «کسوف» نوشته ایوب آقاخانی و کارگردانی ابوالفضل فرهادی یکی دیگر از نمایش‌های روز گذشته بود که در تماشاخانه تازه تاسیس باران به صحنه رفت. این نمایش به عنوان یکی از برگزیدگان جشنواره مناطق کشور از استان فارس گام در سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گذاشت که در دو نوبت ۱۶ و ۱۸ روی صحنه رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز