خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هنرهای نمایشی در گفتگو با ایلنا:

جایگاه تئاتر در نظام مدیریت فرهنگی کشور مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۰۰۳

معتقدم تمام مدیران با علاقه‌ و انرژی فراوان در جهت اعتلای تئاتر فعالیت و همراهی می‌کنند اما تاکید دارم عمده کار در این زمینه برعهده جامعه هنری است که از نیرو و ظرفیت فوق‌العاده برخوردار هستند.

مدیرکل هنرهای نمایشی از لزوم تثبیت جایگاه هنر تئاتر در نظام مدیریت فرهنگی کشور به کمک هنرمندان و بازنگری جدی در سازماندهی تئاتر کشور سخن گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی شفیعی که به تازگی بر مسند اداره کل هنرهای نمایشی تکیه زده؛ در گفتگویی به تشریح نکاتی کلی پرداخت که به اعتقاد او باید برای حرکت سازنده و تحول هنرهای نمایشی کشور در شرایط فعلی مورد توجه قرار بگیرند.

مدیرکل هنرهای نمایشی، اظهارات خود درباره آنچه باید اتفاق بیفتد را با اشاره به نکته‌ای قابل تامل آغاز کرد و گفت: معتقدم تئاتر ما به‌رغم تمام اتفاقات خوب سالیان گذشته و عملکرد دلسوزانه مدیران در نظام مدیریت فرهنگی؛ همچنان جای کار دارد و نتوانسته جایگاه حقیقی خود را بدست بیاورد. همین عامل موجب شده این هنر بعضا از چشم مسئولان غایب بماند و مسائل بودجه‌ای نیز از همین‌ نکته ناشی می‌شود.

شفیعی به جایگاه هنرهای نمایشی در مواردی مانند «دیپلماسی فرهنگی» و یا پیش‌برد اهداف مهم در پیش‌برد «فرهنگ عمومی» جامعه اشاره کرد و افزود: معتقدم تمام مدیران با علاقه‌ و انرژی فراوان در جهت اعتلای تئاتر فعالیت و همراهی می‌کنند اما تاکید دارم عمده کار در این زمینه برعهده جامعه هنری است که از نیرو و ظرفیت فوق‌العاده برخوردار هستند.

این مدیر فرهنگی خاطرنشان کرد: با این نیروی موجود ما باید جایگاه خود را در نظام مدیریت فرهنگی کشور تثبیت کنیم و توان اثرگذاری هنرهای نمایشی را به مسئولان نشان دهیم. چون در وضعیتی به‌سر می‌بریم که بهترین فرصت برای برداشتن گام‌های اثر بخش در حوزه هنرهای نمایشی بوجود آمده است.

مدیرکل هنرهای نمایشی که با دقت اظهارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی را رصد کرده است؛ گفت: چند روز قبل اخبار و گزارش‌های منتشر شده از اظهارنظرهای نمایندگان را در وبسایت مجلس شورای اسلامی مطالعه کردم. بخشی از نظرها و سخنرانی‌های صورت پذیرفته به اطلاع‌رسانی درباره کمبودهای بودجه‌ای هنر تئاتر و کاستی‌های زیرساختی این حوزه اختصاص داشت که توجه در چنین جایگاهی اتفاق بسیار خوبی است.

او با بیان اینکه باید از این فرصت پیش آمده بهره‌برداری کنیم؛ ادامه داد: برنامه ششم توسعه که درحال تدوین است فرصت خوبی فراهم می‌کند تا مسائل را به‌صورت جزئی مطرح کرده و همه چیز را برای تخصیص بودجه چهار سال آینده مشخص کنیم.

شفیعی در پایان با بیان اینکه جزئیات بیشتری از برنامه‌های خود را در جلسه‌ای رسمی تشریح خواهد کرد؛ گفت: ما به بازنگری جدی در سازماندهی هنرهای نمایشی کشور نیاز داریم که البته نباید پینشهاد راه‌اندازی «سازمان تئاتر» را تداعی کند. منظور بازنگری جدی در مواردی مثل تولید، عرضه و اقتصاد آثار نمایشی است که توسط گروه‌ها ارائه می‌شوند و در این زمینه نیز باید آرام، آگاهانه و با استفاده از تجربیات گذشته پیش برویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز