خبرگزاری کار ایران

مجید سرسنگی با هیرویاسو آندو دیدار کرد:

پیشنهاد افتتاح دفتر بنیاد ژاپن در ایران بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۷۸۳

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رییس بنیاد ژاپن، در حاشیه برگزاری کنفرانس «TPAM» با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

مجید سرسنگی، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و هیرویاسو آندو، رییس بنیاد ژاپن، در حاشیه ی برگزاری کنفرانس «TPAM» با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایلنا، مجید سرسنگی، مدیرعامل این خانه هنرمندان ایران که به منظور شرکت در کنفرانس «TPAM» در شهر یوکوهامای ژاپن به سر می‌برد، با هیرویاسو آندو، رییس بنیاد ژاپن در خصوص همکاری‌های مشترک بین خانه‌ی هنرمندان ایران و این بنیاد گفتگو کردند.

در این دیدار سرسنگی ضمن تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی و هنری بنیاد ژاپن گفت: در طی سال‌های اخیر بنیاد ژاپن توانسته است در خصوص مبادلات فرهنگی و هنری گام‌های موثری بردارد. وی ضمن تشریح فعالیت‌های خانه‌ی هنرمندان ایران افزود: خانه‌ی هنرمندان ایران به عنوان بزرگ‌ترین و موثرترین موسسه فرهنگی و هنری مردم نهاد ایران می‌تواند با بنیاد ژاپن همکاری بیشتری داشته باشد و ضمن میزبانی از هنرمندان ژاپن در ایران، در زمینه ی حضور هنرمندان ایرانی در برنامه‌های بین المللی این بنیاد نقش آفرینی کند.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران عدم وجود دفاتر بنیاد ژاپن را در غرب آسیا نقیصه‌ای دانست که موجب می‌شود بسیاری از هنرمندان برجسته این منطقه نتوانند از مزیت فعالیت‌های هنری بنیاد ژاپن استفاده کنند و نیز این بنیاد هم از هنر این هنرمندان محروم باشد.

مجید سرسنگی در ادامه سخنان خود آمادگی خانه هنرمندان را برای کمک به افتتاح دفتر بنیاد ژاپن در ایران اعلام کرد و افزود: با افتتاح این دفتر، بنیاد ژاپن خواهد توانست از ظرفیت بالای هنرمندان ایرانی و همچنین کشورهای همسایه ایران در راستای فعالیت‌های فرهنگی و هنری بین‌المللی استفاده کند.

هیرویاسو آندو، رییس بنیاد ژاپن نیز در این دیدار ضمن تحسین فرهنگ و هنر ایران، از حضور مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در یکی از برنامه‌های این بنیاد تشکر کرد و افزود: پیشنهاد افتتاح دفتر بنیاد ژاپن در غرب آسیا و خصوصا ایران، پیشنهاد مثبت و ارزنده‌ای است و ما حتما آن را به طور جدی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

رییس بنیاد ژاپن در ادامه ی سخنان خود گفت: البته در چند سال اخیر این بنیاد با همکاری سفارت کشور ژاپن در جمهوری اسلامی ایران برنامه‌هایی را اجرا کرده است و ما امیدواریم این برنامه‌ها ضمن تداوم با گسترش همراه باشد. وی در خاتمه سخنان خود گفت: سفیر فعلی کشور ژاپن در جمهوری اسلامی ایران، از دوستان نزدیک من است و قطعا با همکاری وی می‌توان به برنامه‌های مشترک در آینده فکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز