خبرگزاری کار ایران

واکنش رییس خانه کتاب به قطع بیمه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران:

کسری بودجه؛ بیمه هنرمندان را مختل کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۷۳

شجاعی صائین بر این باور است که مشکلات به وجود آمده در بیمه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران برمی‌گردد به بودجه‌ی سال ۹۲ و کسری‌ منابع مالی در بخش‌های مختلف و بدون شک این وضعیت در حوزه‌ِ مدیرت‌های فرهنگی نیز نقش داشته است.

ایلنا: علی شجاعی صائین؛ رییس موسسه‌ی اداره‌ی کتاب که مسوولیت رسیدگی به امورات صنفی نویسندگان را در کشور به عهده دارد، معتقد است قانون شدن بیمه‌ی نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران که درحال حاضر یک صندوق حمایتی آن را عهده‌داری می‌کند، ممکن است چندان هم به بهبود شرایط کمک نکند.

وی در گفتگو با خبرنگار ایلنا و در پاسخ به این سوال که قطع شدن بیمه‌ی نویسندگان به دلیل بدهی صندوق حمایت از نویسندگان و… به سازمان تامین اجتماعی، تا چه حد بری خانه‌ی کتاب نگران کننده است، اظهار داشت: نگرانی وجود ندارد زیرا به زودی مشکل حل خواهد شد. به نظر من اتفاقی هم که رخ داده، به دلیل پیچ و خم‌های اداری بوده اما بیمه‌ی نویسندگان و هنرمندان آنقدر مساله‌ی با اهمیتی هست که ضرورتش منجر به رفع مشکلات از سوی مسوولان شود.

شجاعی صائین ادامه داد: مشکلات به وجود آمده برمی‌گردد به بودجه‌ی سال ۹۲ و کسری‌ منابع مالی در بخش‌های مختلف و بدون شک این وضعیت در حوزه‌ِ مدیرت‌های فرهنگی نیز نقش داشته است.

وی در مورد اینکه آیا الزام بیمه‌کردن نویسندگان و هنرمندان و گنجاندن این ضرورت در قانون، از ضرورت‌ها به شمار می‌آید یا خیر، توضیح داد: به نظر من در یک شرایط مساعدتر باید این مساله با تامل و مشورت بیشتری پیگیری شود چراکه باید نکات مثبت و منفی این تصمیم توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار گیرد و بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.

رییس موسسه اداره‌کتاب در پاسخ به این سوال که تثبیت بیمه‌ی نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران در قالب یک قانون مدون، چه نتایجی در پی دارد، گفت: تثبیت این بیمه، اتفاق مثبتی است اما گاهی قانون شدن یک رویه چندان هم به صلاح نیست. مثلا اینکه اگر این روند به قانون تبدیل شود، قانونگذار سقف بودجه‌ای مشخص را برای بیمه‌ی مذکور درنظر می‌گیرد؛ بنابر این احتمال محدودیت در عقد قراردادهای بیمه‌ی جدید وجود دارد. اما در شرایط کنونی می‌توان اعتبارات را از منابع دیگری نیز تامین کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز