خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

تحول در علوم انسانی، مطالبه جدی مجلس از وزیر جدید علوم است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۱۰

یکی از مطالیات جدی مجلس از وزیر بعدی علوم تحول در علوم انسانی است و وی باید بحثتحق علوم انسانی اسلامی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها را دردستور کار خود قراردهد.

ایلنا: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه رشته‌های علوم انسانی موجود در دانشگاه‌ها به رشته‌های مورد نیاز نظام اسلامی تبدیل نشده، گفت: تحول در علوم انسانی، مطالبه جدی مجلس از وزیر جدید علوم است.
به گزارش ایلنا، محمدمهدی زاهدی با بیان اینکه علوم انسانی در جمهوری اسلامی ایران به دو دسته تقسیم می‌شود، گفت: بخشی از این علوم در حوزه‌های علمیه و بخشی دیگر در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود.
وی با بیان اینکه بخشی از علوم انسانی در حال تدریس دردانشگاه‌ها هنوز به دروس و رشته‌های مورد نظر و نیاز جمهوری اسلامی ایران تبدیل نشده، افزود: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند براساس مبانی ارزشی، باورهای اعتقادی، کتاب الهی خود یعنی قرآن و سنت و همینطور احادیثو روایاتی که از ائمه اطهار(ع) رسیده در بسیاری از رشته‌های علوم انسانی نظرات خود را داشته باشد، نه اینکه فقط به بیگانگان متکی باشد.
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همین ضرورت تحول در علوم انسانی را مشخص می‌کند، ادامه داد: درست است که تحول در علوم انسانی صورت نگرفته اما وجود انگیزه بالا در این امر به قرار گرفتن در مسیر درست کمک می‌کند.
وی با بیان اینکه پس از فرمایشات رهبرمعظم انقلاب نهاد‌های مختلفی برای عملیاتی کردن تحول در علوم انسانی اقدام کردند، توضیح داد: کمیته تحول در علوم انسانی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی ازجمله نهاد‌هایی هستند که برای تحقق این هدف اقدام کردند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت علوم، فناوری و تحقیقات، حوزه‌های علمیه و شورای انقلاب فرهنگی باید برای تحول در علوم انسانی دست به دست هم دهند، تصریح کرد: یکی از مطالیات جدی مجلس از وزیر بعدی علوم تحول در علوم انسانی است و وی باید بحثتحق علوم انسانی اسلامی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها را دردستور کار خود قراردهد.
زاهدی با بیان اینکه معتقدم هر کسی هر قدمی در بحثتحول علوم انسانی بردارد مؤثر است و فقط باید از درست بودن آن قدم‌ها مطمئن باشیم، اذعان داشت: علوم انسانی و اظهارنظر در مورد آن به دلیل سرو کار داشتن با انسان‌ها و روح و روان آن‌ها مشکل است و در صورت نشان دادن مسیر اشتباهی به انسان ممکن است یک جامعه را گمراه کرده و از راه بیرون کند بنابراین باید در آن دقت لازم صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز