خبرگزاری کار ایران

کتاب «طلوع مهر» رونمایی می‌شود

کد خبر : ۱۱۶۰۹۰

«طلوع مهر» نام‌های نفیسی از تبار خوشنویسان صاحب نام و شناخته شده ایران را در خود بازمی‌تابد. غلامحسین امیرخانی، یداله کابلی، محمد سلحشور، زنده یاد واشقانی فراهانی، قلیزاده شیرازی، احمد فلسفی، محمد حیدری، جواد بختیاری و… از این جمله‌اند.

ایلنا: کتاب «طلوع مهر» شامل آثاری نفیس از سه نسل استادان خوشنویسی معاصر ایرانی رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، مراسم رونمایی این کتاب با همکاری انتشارات آبان(ناشر مجموعه طلوع مهر) و موسسه فرهنگی نورونگار(نگارخانه آیرین) در تالار ایران با حضور استادان و پیشکسوتان ادب و هنر ایران و با سخنرانی غلامحسین امیرخانی و احمد فلسفی برگزار می‌شود. همزمان با این مراسم نگارخانه صبا و لرزاده موسسه صبا به مدت دو هفته میزبان نمایشگاهی از آثار استادانی است که «طلوع مهر» را جلوه‌گاهی از ذوق و خلاقیت خود در عرصه خوشنویسی کرده‌اند.
این کتاب دربرگیرنده آثاری است که چهار سال پیش در موسسه صبا به نمایش درآمده بود و نیز شامل آثار جدید‌تر و ارائه نشده از این اساتید خواهد بود. «طلوع مهر» نام‌های نفیسی از تبار خوشنویسان صاحب نام و شناخته شده ایران را در خود بازمی‌تابد. غلامحسین امیرخانی، یداله کابلی، محمد سلحشور، زنده یاد واشقانی فراهانی، قلیزاده شیرازی، احمد فلسفی، محمد حیدری، جواد بختیاری و… از این جمله‌اند.
آثار چاپ شده در این مجموعه شامل ۴ خط: نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلثو نیز نمونه‌هایی از نقاشیخط، به روایت ۵۵ استاد صاحب سبک و شناخته شده این هنر اصیل و کهن است که در فرم‌بندی‌ها و فضاهای متنوع، کرسی‌بندی‌ها و قالب‌های متفاوت و پرشماری ارائه شده‌اند. به لحاظ موضوعی و محتوایی نیز گستره وسیعی از مضامین از آیات، احادیث، حکمت‌ها، اشعار و سخنان بزرگان ایرانی از فردوسی و مولانا و حافظ تا شاعران معاصر کشورمان در این گنجینه به چشم می‌خورد.
مراسم رونمایی از کتاب «طلوع مهر» چهارشنبه ۸ آبان، ساعت ۱۵:۳۰ در خیابان ولیعصر، تقاطع طالقانی، شماره ۱۵۵۲، فرهنگستان هنر، تالار ایران برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز