خبرگزاری کار ایران

تازه‌های نشر طبیب منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۳۳

اختلالات خواب و فعالیت‌های شغلی، پرونده واقعی بیماران روان‌پزشکی، گوارش و تغذیه، دستگاه غدد درون‌ریز، بیماری‌های روماتولوژی، ارتوپدی و شکستگی‌ها، آزمون‌های آزمایشگاه، فیزیولوژی پزشکی گایتون و هال، و مرور سریع بیماری‌ها در زنان و مامایی تازه‌های این نشر در بازارهای کتاب است.

ایلنا؛ انتشارات تیمورزاده - نشر طبیب به تازگی عناوین تازه‌ای را در حوزه‌ی علوم پزشکی منتشر و روانه‌ی بازارهای کتاب کرده است. همچنین برخی از کتاب‌های این نشر نیز تجدید چاپ شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا؛ تازه‌های نشر طبیب به شرح زیر است:

اختلالات خواب و فعالیت‌های شغلی

این کتاب، تالیف خسرو صادق‌نیت(متخصص طب کار، فلوشیپ طب هواب و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران) و امید امینیان(متخصص طب کار و بیماری‌های شغلی و دانشیار دانشگاه علوم‌پزشکی تهران) است که در ۴۰۰ صفحه و ۱۰۰۰ نسخه منتشر شده.

زهرا بنفشه آل‌محمد، محمد حسین ابراهیمی، مریم اصلانی، امید امینیان، نازنین ایزدی، محمد بابایی، شراره بذرافشان، زهرا جمشیدی، سمیرا جوراب باف، فرزانه چاوشی، احمد خواجه‌مهریزی، مرم سرایی، نرگس سادات شمس حسینی، خسرو صادق نیت، مریم ملک، احسان ناظمی، زهره یزدی و مینا یوسفیان از نویسندگان این کتاب هستند که هر کدام تالیفات در بخش‌های مختلف آن دارند.

مراحل خواب خوب، نوروفیزیولوژی خواب، سن و خواب، خواب و سیستم قلب و عروق، خواب وسیستم تنفسی، خواب و سیستم اندوکرین، خواب دمای بدن و… از فصل‌های این کتاب هستند.

پرونده واقعی بیماران روان‌پزشکی(چاپ دوم)

چاپ دوم از این کتاب، به تازگی منتشر شده و به بازار آمده است. " پرونده واقعی بیماران روان‌پزشکی " زیر نظر همایون امینی و رزیتا داوری آشتیانی به رشته‌ی تحریر در آمده و امیرابراهیم صفرزاده، کامبیز ستوده، ‌همایون امینی و رزیتا داوری آّتیانی در ترجمه‌ی آن نقش داشته‌اند.

این کتاب در ۳۵۰ صفحه و ۱۰۰۰ نسخه از تازه‌های نشر طبیب است که به فصل‌هایی همچون اختلالات روانی در بزرگسالان، اختلالات روانی در کودکان و نوجوانان، ارزیابی چند محوری بیماران و بیمارانی از سرتاسر جها، بیماران تاریخی اشاره دارد.

" گوارش و تغذیه " و " دستگاه غدد درون‌ریز "

" گوارش و تغذیه " کتاب تازه‌ای‌ست از مجموعه کتاب‌های " بدن انسان چگونه کار می‌کند؟ " در این نشر است که توسط رابرت سولیوان و با مقدمه‌ی دنتون ای. کولی نوشته شده و مجید حسن قمی(مشاور تغذیه و رژیم درمانی) آن را ترجمه کرده است. همچنین مجید حاجی فرجی و ندا رضوان نیز به‌ترتیب به عنوان استاد ناظر و کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی در آماده‌سازی این کتاب نقش و نظارت داشته‌اند.

" دستگاه غدد درون‌ریز " کتاب دیگری در این مجموعه است که توسط نویسنده‌ی مذکور و با ترجمه‌ی علی ابطحی‌راد(استاد گروه دانش خانواده دانشگاه علوم و تحقیقات تهران) به بازار آمده است.

سلول‌ها، بافت‌ها و پوست، دستگاه گردش خون، دستگاه گوارش و تغذیه، دستگاه غدد درون‌ریز، تکامل انسان، سیستم دفاعی، دستگاه عصبی، دستگاه تولید مثل و دستگاه تنفس، حس‌ها، دستگاه‌های اسکلتی و عضلانی از فصل‌های این کتاب‌ها هستند.

" بیماری‌های روماتولوژی " و " ارتوپدی و شکستگی‌ها "

این دو کتاب از مجموعه کتاب‌های " درس‌آزمون " منتشر شده و بهروز امیدی آزاد گردآوری و تنظیم آن را عهده دار بوده است.

در پیشگفتار این کتاب آمده است: " از ویژگی‌های این مجموعه، دسته‌بندی کامل بیماری‌ها و مطالب مرتبط با آن‌هاست. سعی شده است برای هر بیماری مواردی چون تعریف، پیدمیولوژی، اتیولوژی، پاتوژنز، علائم بالینی، یافته‌های آزمایشگاهی، تصویربرداری، پیش‌آگهی و درمان به ترتیب و منظم ذکر شود. به همین منظور در بسیاری از موارد علاوه بر رفرنس‌های اعلام شده از سوی وزارتخانه، از سایر رفرنس‌های معتبر نیز استفاده شده است تا خللی در این دسته‌بندی ایجاد نشود. "

همچنین پشت جلد این کتاب‌ها به ویژگی‌های دیگر این مجموعه اشاره شده که عبارتند از: پرهیز از پراکنده‌گویی‌های رایج در کتب رفرنس، متن روان و ساده به همراه توضیحات بیشتر از سایر رفرنس‌هاس معتبر، ادغام فصول و مباحثمشترک در هر درس، سوالات طبقه‌بندی شده آزمون‌ةای پره‌انترنی و دستیاری همراه با متن درس و قابل استفاده برای داوطلبان آزمون پره‌انترنی و دستیاری، دانشجویان پزشکی، پزشکان عمومی و دستیاران تخصصی.

آزمون‌های آزمایشگاه

این کتاب نیز از جمله‌ کتاب‌هایی‌ست که در سال جاری توسط نشر طبیب روانه‌ی بازار کتاب شده است. کیان جوادی کوشش(پاتولوژیست)، علی محمدی‌کرکانی(دانشجوی بیوشیمی دانشگاه تهران)، رضا مشایخی(پاتولوژیست)، جواد اکبری شرقی(کارشناس آزمایشگاه) و غفار الماسی(کارشناس آزمایشگاه) در قالب گروهی گرد‌آوری و ترجمه‌ی این کتاب را عهده‌دار بوده‌اند.

بیماری‌های خودایمنی، بیماری‌های بافت همبند، بیماری‌های کلیوی، بیماری‌های غدد داخلی، بیماری‌های قلبی، گوارشی، ریوی، جنین، عفونی و… برخی از عناوین فصل‌های این کتاب ۵۵۰ صفحه‌ای است که در دو هزار نسخه منتشر شده و از تابستان سال جاری در بازار‌های نشر کشور ارئه شده است.

فیزیولوژی پزشکی گایتون و هال

دوازدهمین ویراست این کتاب با ترجمه‌ی احمد قربانی، آذر حسینی و با ویرایش احمد قربانی در انتشارات تیمورزاده - نشر طبیب به چاپ رسیده و از تابستان امسال در ۲۰۰۰ نسخه؛ در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

در توضیح این عنوان آمده است: فیزیولوژی پزشکی یکی از رشته‌های پایه و اصلی علم پزشکی محسوب می‌ّود و دانشجویان رشته‌های مختلف از جمله پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی ملزم به فراگیری آن هستند. در میان کتاب‌های مختلفی که در این زمینه نگرش شده است.

همچنین درمورد این کتاب در بخش مقدمه عنوان شده: فیزیولوژی پزشکی گایتون و هال در زمره بهترین‌ها محسوب می‌شود. متن کامل و خلاصه این کتاب توسط مترجمین مختلف ترجمه شده و هم‌اکنون در دسترس است. اما تاکنون دستنامه فیزیولوژی پزشکی گایتون و هال این که به همت انتشارات تیمورزاده و نشر طبیب منتشر شده است.

مرور سریع بیماری‌ها در زنان و مامایی

این کتاب در ویراست دوم از تازه‌های نشر طبیب است. میشا مور، سارا جین‌لام و آدام آرکی مولفان این کتاب هستند و معصومه محمدآهاری آن را ترجمه کرده. " مرور سریع بیماری‌ها در زنان و مامایی " در ۱۶۴ صفحه و ۲۰۰۰ نسخه منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته.

در توضیحات پشت جلد این کتاب آمده است: " کتاب‌های مرور سریع بیماری‌ها، ‌گروهی از کتب جیبی هستند که به منظور ارجاع و بازنگری، ‌نکات کلیدی را به گونه‌ای ساده و قابل حفظ در اختیار قرار می‌دهند. این کتاب حاوی عوارض ناراحتی‌های شایعی است که دانشجویان و پزشکان در هنگام ویزیت بیماران در کلینیک و نیز امتحانات، با آن مواجه می‌شوند. در این کتب فقط مطالب هسته‌ای، ‌اساسی و مناسب مطابق با خواسته‌ی خواننده فراهم شده است. "

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز