خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی ارشاد:

تاریخ گذشته ایران با همزیستی مسالمت آمیز به صورت فعال ادامه می‌یابد

کد خبر : ۱۲۱۵۹۳

هر ایرانی با هر دین و مذهبی در ساخت و ساز این خاک نقش دارد و ریشه او دراین سرزمین است و همه با این نگاه در این سرزمین زندگی می‌کنیم تا ایرانی آباد را به نسل بعد تحویل دهیم.

ایلنا: صالحی در نشست «ارزیابی ارتباط فرهنگی بین هموطنان پیرو ادیان توحیدی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و راههای توسعه و تعمیق آن» گفت: نگاه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد آن است که ایران را برای ایرانی می‌داند و می‌خواهد ایرانیان با نگاه خلاق و فعال حرکت کنن. تا جوانان نه تنها نیاز به مهاجرت را احساس نکنند، بلکه ایران را همچنان زادگاه و ادامه دهنده مسیر وجودی و حیات خویش بداند. این مساله نیازمند آن است که نسل‌های پیسشن به نسل جدید امید بدهند و دستگاهای که نقشی در این حوزه دارند مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرصتی را فراهم کنند تا تاریخ گذشته ایران با یک همزیستی مسالمت آمیز به صورت فعال ادامه پیدا کند و خلاقیت ایرانیان در کنار هم نشان داده شود همانگونه که در طول تاریخ شاهد آن بوده‌ایم.

به گزارش ایلنا، عباس صالحی(معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در نشست ارزیابی ارتباط فرهنگی بین هموطنان پیرو ادیان توحیدی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و راههای توسعه و تعمیق آن، که امروزبا حضور اقلیت‌های دینی در سرای اهل قلم برگزار شد با تشکر از برگزار کنندگان این جلسه که فرصت این دیدار را فراهم کردند اظهار کرد: از محمدرضا وصفی، مدیرکل مجامع تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی می‌خواهیم که فرصت دیدار دوباره با هموطنان فرهیخته و فرهنگی اقلیت را فراهم کنند تا مسایل فرهنگی را با این هموطنان بر اساس گفت‌و‌گو پیش ببریم.

وی با اشاره به صحبت‌های علی اکبر ولایتی، ‌درباره تاثیراقلیت‌ها بر تاریخ اسلام وایران و خدمات اسلام به اقلیت‌ها گفت: تعامل و تبادل فرهنگی قبل و بعد اسلام در ایران باعثرشد و پیشرفت شد و این تبادل فرهنگی مایه قوام این سرزمین شده است. با این نگاه می‌توان دریافت که هر ایرانی با هر دین و مذهبی در ساخت و ساز این خاک نقش دارد و ریشه او دراین سرزمین است و همه با این نگاه در این سرزمین زندگی می‌کنیم تا ایرانی آباد را به نسل بعد تحویل دهیم.

صالحی ادامه داد: نگاه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد آن است که ایران را برای ایرانی می‌داند و می‌خواهد ایرانیان با نگاه خلاق و فعال حرکت کنند. تا جوانان نه تنها نیاز به مهاجرت را احساس نکنند، بلکه ایران را همچنان زادگاه و ادامه دهنده مسیر وجودی و حیات خویش بداند. این مساله نیازمند آن است که نسل‌های پیسشن به نسل جدید امید بدهند و دستگاهای که نقشی در این حوزه دارند مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرصتی را فراهم کنند تا تاریخ گذشته ایران با یک همزیستی مسالمت آمیز به صورت فعال ادامه پیدا کند و خلاقیت ایرانیان در کنار هم نشان داده شود همانگونه که در طول تاریخ شاهد آن بوده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز