خبرگزاری کار ایران

درحاشیه‌ی یک یادداشت؛

وزیر ارشاد به کدام بی قانونی متهم می شود؟!

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۸۶

وقتی شخص وزیر ارشاد از ابتدای مدیریت خود در وزارتخانه‌ی متبوعش این چنین به بی‌قانونی متهم می‌شود، چه ضمانتی وجود دارد که افراد؛ نهادها و رسانه‌های مختلف هربار بدون در اختیار داشتن مستندات لازم؛ توانایی زیرسوال بردن دوباره‌ی آن را نداشته و هریک از تصمیمات قانونی آن را به سادگی زیرسوال نبرند؟!

ایلنا: در ادامه‌ی بحثوضعیت نشر چشمه و حرف و حدیث‌هایی مبنی بر فعال شدن یا نشدن این دفتر نشر، رسانه‌ای که پیش‌تر با انتشار گزارشی با هدف تحت تاثیر قرار دادن تصمیمات شخص وزیر ارشاد و معاون امور فرهنگی ایشان؛ بخش‌هایی از کتاب‌های این نشر که با مجوز وزارت ارشاد منتشر شده‌اند؛ را روی خط گذاشت، در مطالب بعدی در اقدامی فراتر از مساله‌ی نشر چشمه؛ صلاحیت وزارت ارشاد اسلامی، وزیر ارشاد و معاون امورفرهنگی این وزارت‌خانه را زیر سوال برده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ این رسانه در مطلبی تحت عنوان " آیا نشر چشمه واقعا تعلیق شده بود؟ " آورده است: انتشارات چشمه که از حضور مشاوران رسانه‌ای جدی و باسابقه‌ای بهره می‌برد، در دولت جدید با سوء‌استفاده از ناکارآمدی‌ها و باری به هرجهتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابتدا وزیر ارشاد را به تناقض‌گویی کشاند و بعد با ایجاد جو روانی و رسانه‌ای در دفاع از انتشارات چشمه با لابی، موفق به گرفتن کارت سفید ادامه فعالیت شده است.

موضع صریح اخیر که با هدف زیرسوال بردن وزارت ارشاد اتخاذ شده است، طرح چند سوال را به دنبال دارد:

۱) آیا وزرات ارشاد، وزارتخانه‌ای ناکارآمد بوده؛ به این معنی که شخص وزیر ارشاد و معاونانش توانایی و صلاحیت اداره‌ی این وزارتخانه را به نحو احسن نداشته و ندارند؟!

۲) احتمالا یکی از عوامل ناکارآمدی وزارت ارشاد، شخص وزیر و معاونانش، تاثیرپذیری و حرف‌شنوی از سوی افراد حقیقی خاصی در خارج از این وزارتخانه است. آیا این ناکارآمدی به اثبات رسیده و وزیر ارشاد قاطعیت لازم برای اجرای تصمیمات خود ندارد؟!

۳) احتمالا عملکرد مدیریتی در ارشاد، با قوانین مبین و لازم‌الاجرایی که شخص وزیر و معاونان و پرسنل این وزارت‌خانه موظف به اجرای آن هستند، همسو نبوده یا در تناقض است. آیا این غیرهمسویی در وزارت ارشاد به اثبات رسیده و آیا ناکارآمدی و باری به هر جهت بودن، مانع از محقق شدن قوانین در این سازمان شده است؟!

۴) آیا وزیر ارشاد به دلیل ناکارآمدی‌هایش، فاقد قدرت استنباط و موضع‌گیری‌های صحیح و مبتنی بر قانون است آنچنانکه تحت تاثیر عواملی خارج از وزارتخانه، به تناقض‌گویی کشیده می‌شود؟!

۵) آیا وزیر ارشاد، معاونان، مدیران و پرسنل این وزارت‌خانه اهل لابی‌گری هستند و تحت تاثیر این لابی‌ها، به نشر چشمه " کارت سفید " داده‌اند؟!

وقتی شخص وزیر ارشاد از ابتدای مدیریت خود در وزارتخانه‌ی متبوعش این چنین به بی‌قانونی متهم می‌شود، چه ضمانتی وجود دارد که افراد؛ نهادها و رسانه‌های مختلف هربار بدون در اختیار داشتن مستندات لازم؛ توانایی زیرسوال بردن دوباره‌ی آن را نداشته و هریک از تصمیمات قانونی آن را به سادگی زیرسوال نبرند؟ لذا؛ خبرگزاری ایلنا درمقابل اتهامات وارد شده به وزارت ارشاد و مسوولان آن، خواهان اعلام موضع صریح شخص وزیر ارشاد بوده تا صحت یا عدم صحت موارد مذکور برای اذهان عمومی روشن شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز