خبرگزاری کار ایران

تازه‌های نشر پیدایش در بازار کتاب

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۰۱

نشر پیدایش که تخصصا روی انتشار کتاب‌های کودک و نوجوان کار می‌کند، اخیرا تازه‌های نشر خود را در چهارجلد روانه‌ی بازارهای کتاب کرده است.

نشر پیدایش که تخصصا روی انتشار کتاب‌های کودک و نوجوان کار می‌کند، اخیرا تازه‌های نشر خود را در چهارجلد روانه‌ی بازارهای کتاب کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب‌های " چه باید بکنم وقتی نگران و وحشت‌زده هستم " و " چه باید بکنم وقتی بیست لازم نیست " از مجموعه کتاب‌های چه باید بکنم و " دیزی و دردسرهای باغ وحش " و " دیزی و دردسرهای زندگی " از مجموعه کتاب‌های دیزی، از جمله تازه‌های نشر پیدایش است.

* دیزی

" دیزی و دردسرهای باغ وحش " همانطور که از نامش برمی‌آید داستانی از دیزی است که به باغ وحش سفر کرده و ضمن آشنا شدن با حیوانات مختلف و نوع زندگی‌شان، به نوعی با فضای باغ وحش و مشاغل موجود در آن نیز آشنا می‌شود.

به عبارت دیگر مخاطب گروه سنی ب و ج می‌تواند در طول سفری داستانی با دیزی همراه شده و اطلاعات آموزنده و جذابی را همراه با این کارکتر خردسال بیاموزد.

این کتاب ۲۰۰ صفحه دارد و در ۲ هزار نسخه از سوی نشر پیدایش منتشر شده. نویسنده‌ی این کتاب کیس گری بوده و مژگان کلهر آن را ترجمه کرده است. در توضیح پشت جلد این کتاب آمده:» دیزی عاشق هدیه‌های غافلگیرکننده است. به خصوص یک هدیه تولد غافلگیرکننده! مثل رفتن به باغ وحش!!! کی می‌داند کرگدن موقع دستشویی چقدر خرابکاری می‌کند! کی می‌داند دندان فیل چقدر سنگین است؟ عیبش این است که بزرگترین غافلگیری هنوز از راه نرسیده است!!! «

" دیزی و دردسرهای زندگی " داستان دیگری‌ست از دیزی که موضوعات متنوع و آموزنده‌ای را پیرامون زندگی یک کودک مورد اشاره قرار می‌دهد. آنچنانکه در این داستان، دغدغه‌ها، معضلات و آرزوهایی که ممکن است یک کودک خردسال داشته باشد مورد اشاره قرار گرفته.

هرچند عنوان " دردسرهای زندگی " عنوانی‌ست که بیشتر در دنیای بزرگسالان کاربرد دارد اما نویسنده سعی کرده با نگارش این داستان بلند و مصور، ضمن آشنایی کودکان با مباحثجدی، به آن‌ها تشخص بدهد.

این کتاب ۱۹۰ صفحه‌ای نیز نوشته‌ی کیس گری است و توسط مژکان کلهر ترجمه شده و در ۲ هزار نسخه به چاپ رسیده. در پشت جلد این کتاب که درواقع ارتباطی خلاقانه بین دیزی و مخاطب است، می‌خوانیم: " خیلی بی‌انصافی است! دیزی باید توی خانه بماند! نه ورجه وورجه کند و نه بپر بپر…! نه بدو بدو و جیغ و دادی…! تازه شانس آورده بعد از کاری که کرده، مامان گذاشته از اتاقش بیرون بیاید. کاری که کرده خیلی بی‌ادبی لوده؟ این هم عیب پشت جلد کتاب. باید توی کتاب بخوانی تا بفهمی دیزی چه کار کرده! "

* چه باید بکنم…

" چه باید بکنم وقتی نگران و وحشت‌زده هستم " نوشته‌ی توماس اس. گرینسپون با ترجمه‌ی حسین مسنن فارسی، رمانی برای کودکان و نوجوانان است که به مباحثی نظیر تجربه کارهای انجام نداده می‌پ‍ردازد. همچنین کمالگرایی یکی دیگر از دغدغه‌هایی‌ست که در این کتاب مطرح شده و می‌تواند برای کودکان و نوجوانان علاقه‌برانگیز باشد.

این کتاب در ۱۳۲ صفحه و در ۱۵۰۰ نسخه از تازه‌های نشر پیدایش به شمار می‌آید.

" چه باید بکنم وقتی نگران و وحشت‌زده هستم " به قلم جیمزجی. کریست، با ترجمه‌ی حسین مسنن‌فارسی یکی دیگر از کتاب‌های مجموعه‌ی چه باید بکنم‌هاست. مخاطب در این رمان کودک و نوجوان، مطابق با سوالات مندرج در پشت جلد، با سوالاتی از این دست روبرو می‌شود: " شما از چه می‌ترسید؟ رعد و برق؟ تاریکی؟ دعوا؟ امتحان؟ هیولا؟ کاوبوس؟ هماهنگ نشدن با مدرسه؟ دور شدن از والدین؟ تنها ماندن در خانه؟ "

شاید بتوان مضمون و رویکرد این رمان را که ویژگی آموزشی دارد، در ادامه‌ی این توضیحات خواند: " هرکس برای خودش ترس‌ها و نگرانی‌هایی دارد. اما شما مجبور نیستید نگران و وحشت‌زده باقی بمانید. این کتاب می‌تواند با شما کمک کند. وقتی نگران یا وحشت‌زده هستید چه کار می‌کنید؟ بسیاری از نوجوانان با استفاده از این کتاب بر ترسشان غلبه کرده‌اند؛ شما هم می‌توانید. "

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز