خبرگزاری کار ایران

حمایت ۵ میلیاردی وزارت ارشاد از نمایشگاه یاد یار مهربان

کد خبر : ۱۲۲۸۶۲

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه ۵ میلیارد ریال یارانه از یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان حمایت می‌کند.

ایلنا: امیرمسعود شهرام نیا(دبیر نمایشگاه‌های یاد یار مهربان) گفت: یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان از روز یکشنبه ۳ آذرماه برای بازدید عموم برپاست و مردم و نمایندگان مراکز مختلف می‌توانند برای تهیه کتاب‌های مورد نیاز خود به این نمایشگاه مراجعه کنند.

به گزارش ایلنا، وی در توضیح تغییر زمان افتتاحیه این رویداد نیز گفت: قرار بود افتتاحیه رسمی نمایشگاه روز یکشنبه ۴ آذرماه برگزار شود اما با توجه به حضور مسئولانی از شهرداری و هم چنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش، مراسم رسمی افتتاحیه به روز دوشنبه ۴ آذرماه موکول شد.

به گفته شهرام نیا، مراسم رسمی افتتاحیه یازدهمین دوره نمایشگاه یاد یار مهربان با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و هم چنین احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران ساعت ۱۴ روز دوشنبه ۴ آذرماه در باغ کتاب برگزار می‌شود.

دبیر نمایشگاه یاد یار مهربان هم چنین درباره تخفیف‌های ارائه شده در این رویداد، ‌ ابراز کرد: ما امسال در نمایشگاه به شهروندان تخفیف ۲۵ درصدی ارائه می‌کنیم و هم چنین کتابخانه‌های عمومی علاوه بر یارانه اعطایی از سوی نمایشگاه، از تخفیف ۳۰ درصدی نیز بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه در بخش جنبی یازدهمین دوره نمایشگاه یاد یار مهربان بیش از ۷۰ نهاد و مرکز همکاری می‌کنند، گفت: هم چنین مبلغ چهار میلیون و پانصد هزار ریال به مدارس ابتدایی، پنج میلیون ریال مدارس راهنمایی، شش میلیون و پانصد هزار ریال مدارس متوسطه و ۱۰ میلیون ریال حوزه‌های علمیه و کتابخانه‌های عمومی سرانه اهدا شده است.

شهرام نیا درباره نظارت بر شکل هزینه یارانه‌های اهدایی به مراکز نیز توضیح داد: نظارت بر مصرف صحیح این اعتبار بر عهده وزارت آموزش و پرورش است و ما فهرستی از کتاب‌های خریداری شده از سوی هر مرکز را برای مدیران منطقه ارسال می‌کنیم. هم چنین نمایندگانی از سوی دبیرخانه نمایشگاه یاد یار مهربان برای نظارت و کنترل بر شکل استفاده از کتاب‌های خریداری شده به برخی از مدارس فرستاده می‌شوند.

دبیر نمایشگاه یاد یار مهربان هم چنین مبلغ یارانه اعطایی این رویداد به مراکز مختلف را ۳۵ میلیارد ریال دانست که از این میزان، ‌ ۵ میلیارد ریال را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقبل کرده است.

مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان ساعت ۱۴ روز دوشنبه ۴ آذرماه در باغ کتاب تهران به نشانی بزرگراه شهید حقانی(غرب به شرق)، ‌ بعد از ایستگاه مترو شهید حقانی، ورودی اراضی عباس‌آباد، جنب کتابخانه ملی برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه سوم تا نهم آذرماه از ساعت ۸ تا ۱۶ میزبان علاقه مندان و هم چنین نمایندگان مراکز مختلف آموزشی برای خرید کتاب خواهد بود.

بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «کتاب آینه فرهنگ و فرزانگی» از ۲۵ آبان ماه تا ۲ آذر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز