خبرگزاری کار ایران

فریده خلعتبری در گفتگو با ایلنا:

تحولی در هفته‌ی کتاب ندیدم!

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۱۷

همچون سال‌های گذشته، برنامه‌ها و جلسات تنها با حضور چهره‌های همیشگی و محدود از بدنه‌ی نشر برگزار شد؛ تنوعی در میزبانان وجود نداشته و همان گروه‌های خاص از ناشران بودند که دور هم جمع شده و جلسه برگزار کردند.

ایلنا: فریده خلعتبری(مدیر و صاحب امتیاز نشر شباویز) معتقد است؛ مراسم‌ها، جلسات و میهمانی‌هایی که تاکنون در هفته‌ی کتاب برگزار شده، توفیر چندانی با دوره‌های قبلی نداشته است؛ لذا نمی‌توان از آن امید رائه‌ی راهکار و گشایش دغدغه‌ها و معضالات نشر را داشت.

وی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به اخبار و مواضع وزارت ارشاد و اداره‌ی کتاب که طی هفته‌ی اخیر از مسوولان و رسانه‌های مختلف نقل شده، گفت: برخی از اخبار با یکدیگر در تناقض هستند و در مجموع من رویکرد مشخصی که بتوان آن را حاصل سیاست‌گذاری‌های جدید ارشاد و معاونت امور فرهنگی دانست، ندیدم.

مدیر انتشارات شباویز درمورد مساله‌ی اصلی نشر و ناشران که همانا ممیزی و رسیدگی به کتاب‌های بلاتکلیف و توقیف شده‌است، اظهار داشت: واقعا مشخص نیست وعده‌هایی که در این خصوص داده شده است، چقدر عملی خواهد شد. در پیگیری‌هایی هم که برای کتاب‌هایمان داریم، نظر غیررسمی مسوولان ارشاد و اداره‌ی کتاب نیز همین است که " چندان هم قرار نیست اتفاق خاصی رخ دهد! "

وی ادامه داد: قصد دارم لیستی از کتاب‌های شباویز را که در دولت‌های قبلی مجوز نگرفته‌اند، تهیه و برای پیگیری مجدد به اداره‌ی کتاب ارائه کنم. اما مشکل اینجاست که امید داشتن به کتابی که قبلا مهر ممنوع‌الانتشار بر آن خورده است، دشوار است زیرا برداشتن این مهر و توجیه ممیزان کار ساده‌ای نیست؛ البته اگر واقعا سر تعامل و گشایش داشته باشند.

خلعتبری در مورد هفته‌ی کتاب و برنامه‌هایی که برگزاری‌شان را توسط مطبوعات و خبرگزاری‌ها دنبال کرده، گفت: متاسفانه همچون سال‌های گذشته، برنامه‌ها و جلسات تنها با حضور چهره‌های همیشگی و محدود از بدنه‌ی نشر برگزار شد. به عبارت دیگر تنوعی در میزبانان وجود نداشته و همان گروه‌های خاص از ناشران بودند که دور هم جمع شده و جلسه برگزار کردند.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی وقتی دیدگاه‌ها همان دیدگاه‌های سابق است و اعضا و حضار همان حضار، نمی‌توان به رویکردهای جدید و راهکارهای موثر امید بست. برای من عجیب است که چرا در دعوت ناشران به این جلسات، انحصارگری وجود دارد و نشر شباویز که ناشر سال هم بوده، نباید به این نشست دعوت شود و در آن حضور داشته باشد!؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز