خبرگزاری کار ایران

بررسی بازتاب اندیشه‌های شمس تبریزی در مثنوی مولوی

کد خبر : ۱۲۳۱۹۲

نوزدهمین ماه‌گفتار بنیاد شمس تبریزی و مولانا، دوشنبه چهارم آذرماه جاری با سخنرانی محمد خدادادی برگزار می‌شود.

ایلنا: بازتاب اندیشه‌های شمس تبریزی در مثنوی مولوی، موضوع سخنرانی محمد خدادادی در نشست بنیاد شمس است.

به گزارش ایلنا، این نشست روز دوشنبه چهارم آذرماه ۱۳۹۲ از ساعت ۱۶ در محل بنیاد شمس، واقع در خیابان موحد دانش(اقدسیه)، کوچه نیلوفر، پلاک ۳ برپا می‌شود.

محمد خدادادی، عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یزد است. بازتاب اندیشه‌های شمس تبریزی در مثنوی مولوی، در آمدی بر پیر و مرید از دیدگاه شمس و مولانا، درآمدی بر ذکر و دعا از دیدگاه شمس و مولانا از جمله کتاب‌های منتشر شدهٔ اوست.

او تاکنون بیش از ۱۲ مقاله در همایش‌های دانشگاهی و مجلات علمی، پژوهشی و تخصصی، منتشر کرده است. «شمس تبریزی و تأویلات عرفانی او از احادیثنبوی»، «پژوهشی در چگونگی تأویلات قرآنی شمس تبریزی»، «جبرو اختیار و حدوثو قدم از دیدگاه شمس تبریزی و بررسی بازتاب آن‌ها در مثنوی مولوی»، «ولی و ولایت در نظرگاه شمس تبریزی و بازتاب آن در مثنوی مولوی»، «تجلی نظریه وحدت وجود در اشعار عمان سامانی»، «رؤیت از دیدگاه شمس تبریزی و بررسی بازتاب آن در مثنوی مولوی»، «تجلی حکایت‌های مقالاتِ شمس تبریزی در مثنوی مولوی»، «تصویری از عرفان سرخ پوستی در سایه سار عرفان اسلامی»، «اسرار حق در مقالات شمس تبریزی و بازتاب آن در مثنوی مولوی»، «بررسی تطبیقی فیزیک کوانتوم با اندیشه یگانگی و فنا نزد مولانا»، «دلایل منقح نشدن مقالات شمس تبریزی»، «دیدگاه‌های شمس تبریزی در باب فلسفه و بررسی بازتاب آن‌ها در مثنوی مولوی» و… از آن جمله هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز