خبرگزاری کار ایران

ارائه‌ی کتاب طنز در سوپرمارکت‌ها؛

تیراژ ۵۰ هزارتایی، برای شعرهای خلیل جوادی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۵۱

" بهشت بی‌امکانات " در سوپرمارکت‌ها نیز ارائه می‌شود و اتفاقا فروش در این بخش، بیشتر از بخش‌های دیگر بوده است / معمولا شعرهای طنز، در جمع خانواده‌ها و دوستان خوانده می‌شود و به نوعی تفریح و نشاط عمومی را منجر می‌شود.

ایلنا: " بهشت بی‌امکانات " عنوان آخرین مجموعه شعر‌های خلیل جوادی(شاعر و طنزپرداز) است که اخیرا در ۵۰ هزار نسخه منتشر شده. او می‌گوید استقبال از کتاب‌های قبلی‌اش و زمان‌بر بودن اخذ مجوز تجدید چاپ، باعثشده که این تیراژ را برای کتاب‌ تازه‌اش درنظر بگیرد.

جوادی ضمن اعلام این خبر به ایلنا گفت: " بهشت بی‌امکانات " نیز همچون " محکمه الهی " شعرهای طنز من را در قالب رباعی و غزل‌های عاشقانه شامل می‌شود. دلیل استقبال مخاطبان از این کتاب که خود به عنوان مولف - ناشر آن را به چاپ رسانده‌ام، در شیوه‌ی توزیع آن است که با شیوه‌های مرسوم تفاوت دارد.

وی ضمن بیان این مطلب که توزیع کتاب را نیز خود مدیریت می‌کند، توضیح داد: در شهرهای مختلف نمایندگان فروش دارم. همچنین این کتاب در سوپرمارکت‌ها نیز ارائه می‌شود و اتفاقا فروش در این بخش، بیشتر از بخش‌های دیگر بوده است. از آنجایی که مردم با شعرهای سابق من به طرق مختلف آشنا هستند، دیده شدن شرط موفقیت است. به همین دلیل ارائه‌ی کتاب در فروشگاه‌ها و چاپ پوستر نقش موثری روی فروش کتاب‌هایم دارد. البته مدیران برخی از سازمان‌ها و اداره‌جات نیز کتاب را برای هدیه دادن به پرسنل‌شان خریداری می‌کنند.

این طنزسرا درمورد تیراژ ۵۰ هزار نسخه‌ای این کتاب توضیح داد: در ابتدا قصد داشتم کتاب را در تیراژ ۵ هزارتایی منتشر کنم تا به چاپ‌های بعدی برسد اما تجربه‌ی کتاب " محکمه‌ی الهی " نظرم را عوض کرد زیرا آن کتاب را در ۵ هزار نسخه منتشر کردم و بعد از ۲۰ روز به اتمام رسید. اما از آنجایی که برای تجدید چاپ کردن آن ملزم به اخذ مجوز دوباره بودم، تقریبا ۳ ماه معطل ماندم، در حالی که درخواست‌ها ادامه داشت.

جوادی گفت: معمولا شعرهای طنز، در جمع خانواده‌ها و دوستان خوانده می‌شود و به نوعی تفریح و نشاط عمومی را منجر می‌شود. از طرفی من همیشه سعی می‌کنم حرف دل مردم را سوژه‌ی شعرهایم قرار دهم؛ حالا چه در حوزه‌ی مسائل اجتماعی باشد و چه اقتصادی و سیاسی.

وی افزود: مثلا در یکی از شعرهای این کتاب که " نذر فرهنگی " نام دارد، پیشنهاد دادم متمولان به جای قیمه و قرمه‌سبزی، به مردم کتاب بدهند زیرا گرسنگی مغز مثل گرسنگی شکم نیست که علامت داشته باشد. از طرف دیگر خوراک شکم ماندگار نیست و بعد از چند ساعت دوباره گرسنگی خواهد آمد اما خوراک مغز، خوراکی دائمی و همیشگی است.

این شاعر همچنین درمورد کتاب تازه‌اش توضیح داد: در حال حاضر مشغول آماده سازی مجموعه رباعیات عاشقانه‌ی خود هستم که با نام " برای تو " و در قطع جیبی منتشر خواهد شد. این کتاب تفاوت عمده‌ای با کتاب‌های دیگر دارد زیرا قصد دارم شعرهای این مجموعه با دست‌خط خودم منتشر شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز