خبرگزاری کار ایران

بررسی «ادبیات» دوره غزنویان

کد خبر : ۱۲۵۸۷۲

فرهنگستان هنر با انتشار فرخوان مقاله «هنر، ادب و اندیشه در دوره غزنویان»، اسفند ماه سال جاری به بازخوانی فرهنگ و هنر ایران در دوره غزنویان می‌پردازد.

ایلنا: معاونت پژوهشی در فراخوانی از اندیشمندان و پژوهشگران دعوت کرده تا با ارسال مقاله و شرکت در سلسله نشست‌هایی تخصصی به بازخوانی تاریخ هنر ایران بپردازند. نخستین سلسله نشست از این مجموعه به بازخوانی «فرهنگ و هنر ایران در دوره غزنویان» اختصاص یافته است. فلسفه، ادبیات، معماری، هنر و موسیقی ازجمله حوزه‌هایی است که در این همایش مورد بحثو بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، در نشست تخصصی «ادبیات»، محورهای «واکاوی و تحلیل نوع تعامل متون ادبی دوره غزنوی با دیگر هنرهای فاخر ایرانی»، «بررسی و تحلیل متون ادبی در این دوره بر مبنای مطالعات نوین در حوزه های سبک شناختی، نقد و نظری ادبی»، «تاثیر عرفان، حکمت و کلام بر ادبیات دوره غزنوی»، «تاثیر متون فاخر دوره غزنوی بر متون دیگر دوره ها»، «تاثیر شعر و ادب عرب بر متون این دوره»، «توصیف بناهای دوره غزنوی در شعر و نثر این دوره»، «آیین ها و جشن ها در متون ادبی این دوره»، «تحلیل مبانی زیبایی شناختی شعر این دوره»، «تعامل صورت و معنا در شعر این دوره»، «کارکرد تصویر در شعر این دوره»، «پیوند شعر و موسیقی در این دوره»، «نقد و تحلیل شعر ایینی در این دوره»، «بوطیقای روایت در متون منثور این دوره»، «تحلیل عناصر نمایشی متون منثور این دوره» و «معرفی متون و اسناد نویافته از این دوره» به بررسی ادبیات دوره غزنویان پرداخته خواهد شد.

زمان برگزاری نشست‌ها، اسفند ۹۲ اعلام شده و مهلت ارسال آثار تا ۲۵ آذرماه ۹۲ است.

نتایج حاصل از این نشست‌ها به عنوان سند و منبعی علمی و پژوهشی منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز