خبرگزاری کار ایران

کتاب «بر ستیغ‌های حماسه» رونمایی می‌شود

کد خبر : ۱۲۸۹۳۶

آخرین اثر قدمعلی سرامی با عنوان «بر ستیغ‌های حماسه» همزمان با برگزاری مراسم گرامیداشت این پژوهشگر حوزه زبان فارسی در فرهنگسرای فردوس رونمایی می‌شود.

ایلنا: آخرین اثر قدمعلی سرامی با عنوان «بر ستیغ‌های حماسه» رونمایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، مراسم گرامیداشت قدمعلی سرامی یک شنبه(۲۴ آذرماه) با سخنرانی عبدالعظیم زرین کوب، محمود جعفری دهقی، علی صادقی‌نژاد، اسدالله شعبانی و لیلی رامین برگزار می‌شود.

همزمان با برگزاری این مراسم واپسین اثر سرامی که در برگیرنده جستارهایی درباره شاهنامه و دیگر حماسه‌های ایرانی است نیز رونمایی خواهد شد.

نویسنده‌ «بر ستیغ‌های حماسه» در بخشی از مقدمه‌ آن می‌آورد: نوشتن پژوهشی که با انبوهی از خودآگاهی مایه‌ور است، سخت در گرو ناخودآگاهی ماست، چون وقتی آدم می‌خواهد حاصل تحقیقاتش را روی کاغذ بیاورد، روان پنهان در چند و چون بیانشان نقش‌ها بازی می‌کند. اگر نویسنده به معنای راستین کلمه نویسنده باشد، همیشه گروگان ناخودآگاهی خویش است.

در معرفی قدمعلی سرامی می‌توان گفت؛ وی متولد هشتم بهمن‌ماه ۱۳۲۲ در رامهرمز، دانش‌آموخته‌ زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه تهران تا مقطع دکتری است. از او تاکنون کتاب‌هایی در زمینه‌های گوناگون پژوهشی، مجموعه شعر، کودک و نوجوان و ترجمه منتشر شده است.

علاقمندان برای حضور در این مراسم می‌توانند در تاریخ یاد شده ساعت ۱۶ به فرهنگ سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهار راه مخابرات مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۵۸۹۰۰ تماس حاصل کنند.

همچنین سایت ferdos. farhangsara. ir برای ارائه اطلاعات بیشتر درباره دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری منطقه ۵ در نظر گرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز