خبرگزاری کار ایران

«نقدی بر خاطرات چپ در ایران» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۸۳

اعضای حزب توده با نگارش گستردهٔ خاطرات خود؛ نگرش‌های خود را در نوشته‌هایشان به نمایش گذاشته‌اند که در آن می‌توان ویژگی‌های خاصی از این حزب را به تماشا نشست.

ایلنا: کتاب جدال خاطرات «نقدی بر خاطرات چپ در ایران» نوشته محمود لالوی به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر گردید.
به گزارش ایلنا، اقبال جامعهٔ ایران به مطالعهٔ تاریخ معاصر ایران و مخصوصاً خاطرات، نشانگر آن است که هموطنان ما به دنبال یافتن بی‌واسطهٔ ریشه‌ها و علل حوادثاین دوره هستند. انتشار روزافزون تحقیقات تاریخی و همچنین انتشار گستردهٔ خاطرات فعالان سیاسی و اجتماعی در دهه‌های اخیر، گواهی بر این علاقهٔ وصف‌ناپذیر و تلاش جامعهٔ ایران در شناختن همه‌جانبهٔ گذشتهٔ خود و تجربه‌اندوزی از آن است.

گستردگی و تنوع خاطرات و همچنین اعمال نگرش‌ها و سلیقه‌های شخصی و گروهی نویسندگان، باعثشده تا انبوه خاطرات با نگرش‌های متفاوت نوشته شود. زیرا خاطرات از یک طرف تجربه‌های شخصی و از سوی دیگر یکسونگری‌ها و علایق نویسندگان آن را نشان می‌دهد. وابستگی‌های عقیدتی و سازمانی هم، مانند نگرش‌های شخصی، نقشی مهم و تعیین‌کننده بر نگرش نویسندهٔ خاطرات دارد.

اعضای حزب توده با نگارش گستردهٔ خاطرات خود نمونهٔ جالب این‌نگرش‌ها را در نوشته‌هایشان به نمایش گذاشته‌اند که در آن می‌توان علاوه بر خصوصیات عمومی خاطرات، ویژگی‌های خاصی از جمله هتاکی، تضاد عقیدتی، تسویه حساب شخصی و گروهی و صفات دیگری از این قبیل را سراغ گرفت. وجود این ویژگی‌ها در اغلب خاطرات مذکور باعثشد که پژوهش حاضر با نگاهی نقادانه به بررسی خاطرات اعضای سابق حزب توده پرداخته و ویژگی‌ها، مشخصات و روح کلی حاکم بر آن‌ها را با ارائهٔ مصادیق آشکار سازد.

جدال خاطرات در شمارگان۱۰۰۰نسخه و ۲۲۴ صفه و به بهای ۷ هزار تومان به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر گردید.

علاقمندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند به فروشگاه این مرکز در خیابان انقلاب، خیابان ۱۲فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری نبش مجتمع ناشران و یا با شماره تلفن‌های ۶۶۹۵۳۶۰۷ و ۶۶۹۶۱۵۳۶ تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز