خبرگزاری کار ایران

دوره سه جلدی جامع التواریخ رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۸۶

مراسم رونمایی از دورۀ سه جلدی جامع التواریخ(تاریخ ایران و اسلام) و بزرگداشت محمد روشن، مصحح مجموعۀ ۱۳ جلدی «جامع التواریخ» برگزار می‌شود.

ایلنا: مراسم رونمایی از دورۀ سه جلدی جامع التواریخ(تاریخ ایران و اسلام) و بزرگداشت محمد روشن، مصحح مجموعۀ ۱۳ جلدی «جامع التواریخ»، روز چهارشنبه(۴ دی ماه) در مجتمع فرهنگی باغ زیبا برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، این نشست به مناسبت انتشار دورۀ سه جلدی جامع التواریخ(تاریخ ایران و اسلام) برگزار می‌شود و نود و یکمین نشست از سلسله نشست‌های مرکز پژوهشی میراثمکتوب است.

مدیریت نشست نخست این مراسم را منصور صفت گل برعهده دارد و یوسف الهادی از کشور عراق، عبدالرسول خیراندیش، استاد تاریخ دانشگاه شیراز و علی بهرامیان، عضو هیئت علمی مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی، کتاب جامع التواریخ را نقد و بررسی می‌کنند.

نشست دوم این مراسم نیز به بزرگداشت محمد روشن اختصاص دارد.

در این نشست که مدیریت آن را تهمورثساجدی عهده دار است، احمد سمیعی گیلانی عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، فریدون نوزاد و احمد اداره چی از دوستان قدیمی استاد روشن دربارۀ مقام فرهنگی ایشان سخن می‌گویند.

مراسم رونمایی از دورۀ سه جلدی جامع التواریخ(تاریخ ایران و اسلام) و بزرگداشت محمد روشن، روز چهارشنبه ۴ دی ماه سال جاری از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در مجتمع فرهنگی باغ زیبا واقع در تهران، خیابان دکتر شریعتی، خیابان قبا، میدان قبا، خیابان زیبا، نبش کوچۀ کاج، مجتمع فرهنگی باغ زیبا برگزار می‌شود.

خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی(درگذشته ۷۱۸ ق.) طبیب، مورّخ و دیوان‌ سالار و وزیر سلسله ایلخانیان، دارای آثار متعددی در زمینه‌های تاریخ، تفسیر، علوم قرآن، طبّ و آیین مملکت‌داری است. در میان این آثار جامع التواریخ اهمیت ویژه‌ای دارد. البته این اثر تألیف مستقیم خود او نیست، بلکه توسط گروهی از محققان و مترجمان و زیر نظر وی آماده شده است.
اثر حاضر بخش مربوط به تاریخ ایران و اسلام است که براساس معتبر‌ترین نسخ تصحیح و در سه مجلد همراه با نمایه‌ها و شرح نسخه‌بدل‌ها به زیور طبع آراسته می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز