خبرگزاری کار ایران

توضیح مدیرعامل خانه کتاب درمورد انتخاب سردبیران جدید برای " کتاب هفته " و " خبرگزاری ایبنا "

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۳۲

اگرچه آقای علمشاهی سوابق چندانی در حوزه‌ی مطبوعات ندارند اما به هر تقدیر بر روند انتشار برخی نشریات نظارت داشته‌‌اند / آنچه برای ما مهم است، نتیجه‌ی کار است و در این مسیر دانش دبیران خبرگزاری و تلاش بیشتر خبرنگاران راهگشا خواهد بود.

ایلنا؛ با روی کار آمدن وزیر ارشاد جدید و به تبع آن انتصاب سیدعباس صالحی به عنوان معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد، باتوجه به محوریت شعار تدبیر و تعادل، انتظارات از تصمیمات مدیریتی در این حوزه‌ی فرهنگی بالا رفت؛ و در این میان انتصاب مدیران شایسته در مناصب مختلف یکی از انتظارات اهالی فرهنگ و نشر است.

در این راستا طی چند ماهه‌ی گذشته تصمیماتی درخصوص انتصاب شورای خرید کتاب و همچنین انتصاب اعضای شورای سیاست‌گذاری نمایگاه کتاب صورت گرفته که یکی از این انتصاب‌ها، اخیرا با صدور حکمی از سوی مدیرعامل خانه‌ی کتاب ابلاغ شده، انتصاب سردبیر خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علی شجاعی صائین(مدیرعامل خانه‌ی کتاب) چندی قبل حکم انتصاب علی آقاغفار به عنوان سردبیر نشریه کتاب هفته و احمد علمشاهی به عنوان سردبیر خبرگزاری کتاب ایران را ابلاغ کرد و این دو رسما کار خود را آغاز کرده و جایگزین محمدمهدی انصاری شدند. این تصمیم‌گیری در بدو اتخاذ و اعلام، برخی واکنش‌ها را در حوزه‌ی خبر و رسانه‌های خبری برانگیخت؛ نخست اینکه چرا شجاعی صائین که خود آقاغفار را در سال گذشته از سمت سردبیری این دو مرکز کنار گذاشته بود، بار دیگر وی را بر سر کار آورده؟ و دوم اینکه امیر علمشاهی با چه سابقه‌‌ای در حوزه‌ی رسانه‌، سردبیر خبرگزاری کتاب شده است؟

در این مورد، نظر علی شجاعی صائین را جویا شدیم. وی در پاسخ به خبرنگار ایلنا گفت: خوشبختانه جناب آقا غفار نه تنها سوابق پیوسته و موثری در حوزه‌ی مطبوعات دارند(سوابقی همچون سردبیری سرویس‌های مختلف خبری و روزنامه‌های معتبر کشور)، با حوزه‌ی کتاب و نشر نیز به خوبی آشناست و از آنجایی که براین باوریم سردبیر کتاب هفته باید تعامل و شناخت گسترده‌ای درمورد حوزه‌ی نشر داشته باشد، انتصاب ایشان کاملا حساب شده و موجه است. مضاف بر اینکه ایشان بیش از ۳۰ عنوان تالیفات دارند.

شجاعی صائین در پاسخ به این سوال که آقای علمشاهی با چه سابقه و ظرفیتی به عنوان سردبیر ایبنا تعیین شده، خاطرنشان کرد: درمورد ایشان باید بگویم اگرچه سوابق چندانی در حوزه‌ی مطبوعات ندارند اما به هر تقدیر بر روند انتشار برخی نشریات نظارت داشته‌‌اند.

وی با اشاره به سوابق مدیریتی علمشاهی افزود: البته آنچه برای ما مهم است، نتیجه‌ی کار است و در این مسیر دانش دبیران خبرگزاری و تلاش بیشتر خبرنگاران راهگشا خواهد بود. لذا امیدداریم که انتصابات جدید در ارتقاء و بالا بردن سطح کیفی عملکرد خبرگزاری کتاب ایران تاثیر مثبت داشته باشد.

احمد علمشاهی، سال ۱۳۵۸ در تهران متولد شده است. وی دانش‌آموخته مهندسی صنایع در مقطع کارشناسی ارشد است و پیش از این مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد چندرسانه‌ای دانشگاه پیام‌نور، ‌ سرپرست دفتر و ریاست دانشگاه پیام‌نور، عضو شورای سیاست گذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و مشاور امور تشکل‌های دانشجویان بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز