خبرگزاری کار ایران

مواد شکایت نامه‌ی انجمن شاعران از علیرضا قزوه؛

علاء: از شکایت کوتاه نمی‌آییم

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۵۰

خیلی‌ها می‌خواهند اتهامات وارده ازسوی قزوه را به یک کشمکش سیاسی تبدیل کنند / شکایت از قزوه تحویل مراجعه قضایی شده / برخی‌ به دنبال کنار زدن مخالفان خود با هر قیمتی هستند و گفته‌اند قصدشان تسخیر انجمن شاعران است.

ایلنا: بعداز اتهاماتی که مدیر بخش آفرینش‌های ادبی حوزه‌ی هنری در مراسم ختم زنده‌یاد خلیل عمرانی به انجمن شاعران ایران و اعضا هیات مدیره‌ی این موسسه‌ی فرهنگی هنری وارد کرد، اعضای این انجمن مصمم به تنظیم و ارائه‌ی شکایت نامه‌ای به مراجع قضایی شدند. افشین علاء(عضو هیات مدیره انجمن شاعران ایران) می‌گوید: انجمن به هیچ وجه از شکایت‌ خود کوتاه نمی‌آید.

وی به خبرنگار ایلنا گفت: چندی قبل شکایت نامه‌ای تنظیم و به تایید اعضای هیات مدیره رسید. این شکایت نامه در اختیار وکیل انجمن قرار گرفت و جهت رسیدگی به مرجع قضایی مربوطه ارائه شده است.

این شاعر مواد شکایت نامه را به شرح زیر برشمرد:
۱ - اتهام دروغ؛ مبنی بر بهره‌مندی انجمن شاعران ایران از بودجه‌های میلیاردی
۲ - اتهام دروغ؛ مبنی بر عضویت اعضای هیات مدیره در احزاب و فعالیت‌های سیاسی در انجمن
۳ - اتهام دروغ؛ مبنی بر این ادعا که انجمن شاعران محفلی‌ست برای تربیت شاعران ضدانقلاب و فتنه‌گر
۴ - اتهام دروغ؛ مبنی بر استفاده از پول بیت‌المال برای مصارف شخصی توسط اعضای هیات مدیره

علاء در پاسخ به این سوال که «آیا در روزهای گذشته اعضای هیات مدیره یا وکیل انجمن با علیرضا قزوه مذاکره‌ای داشته است خیر؟»، اظهار داشت: خیر! ما نیازی به مذاکره نمی‌بینیم زیرا مطالبی که ایشان در سخنرانی عمومی خود مطرح کرده‌اند، روشن و قابل استناد است. هرچند که ایشان در ادامه طی تماس‌هایی از اعضای انجمن عذرخواهی کرد، اما در گفت‌وگوهای رسانه‌ای بعدی خود بار دیگر ادعاهای خود را تکرار کرده است.

وی ادامه داد: ایشان حتی همین اتهامات دروغ را در مجله‌ی خبری باشگاه خبرنگاران که برنامه‌ای تلویزیونی است، تکرار کرده، و فاضل نظری نیز این اظهارات را در‌‌ همان برنامه تائید کرد. طبیعتا رسانه‌ای شدن این اظهارات دروغ، بار حقوقی به همراه خواهد داشت و ما بدون اینکه بخواهیم وارد جنجال‌های رسانه‌ای شویم، پیگیر حقوق خود و انجمن شاعران از مراجع قضایی خواهیم بود.

عضو هیات مدیره‌ی انجمن شاعران درمورد این اقدام سازمان صداوسیما افزود: به اعتقاد ما این برنامه نه تنها یک برنامه‌ی خبری نبود، بلکه یک رپورتاژ کاملا هدفمند و مدیریت شده بود. جالب است که در آن برنامه گفته شده بود که مسوولان باشگاه خبرنگاران برای پیگیری مساله با اعضای انجمن تماس گرفته‌اند اما کسی جوابگو نبوده. این ادعا کاملا دروغ است زیرا اصلا کسی با ما تماس نگرفت که بخواهیم جواب بدهیم. البته گویا مسوولان باشگاه خبری به اشتباه خود پی برده و قرار گذاشته‌اند برنامه‌ای را به اعضای انجمن اختصاص دهند تا فرصت پاسخگویی به اتهامات وارد شده را داشته باشیم.

وی ضمن بیان این مطلب که «به هیچ وجه از شکایت خود کوتاه نمی‌آییم!» گفت: خیلی‌ها می‌خواهند این مساله را به یک کشمکش سیاسی تبدیل کنند. درصورتی که این مساله، یک مساله‌ی اخلاقی است. وگرنه کشمکشی در کار نبوده و تمام این ماجرا‌ها از عقده‌گشایی‌هایی یک شخص نشات گرفته که بدون مقدمه یک NGO فرهنگی را مورد اتهام قرار داده.

علاء افزود: البته بسیاری از شاعران در مقابل اتهامات بی‌پایه و اساس آقای قزوه واکنش نشان داده‌اند و به زودی بیانیه‌های خود را منتشر خواهند کرد. اما برخی هم میانه را گرفتند که من واقعا از این بابت متاسفم زیرا این آسیب اخلاقی، جای ریش‌سفیدی کردن و میانجی شدن ندارد و همه‌ی شاعران موظف‌اند در مقابل چنین هجمه‌هایی از یکدیگر دفاع کنند.

وی در توضیح این مناقشه اظهار داشت: اصلا دعوا یا درگیری وجود ندارد! فقط ما می‌خواهیم با برخورد قضایی جلوی این رویه‌های غلط و غیراخلاقی را بگیریم تا دیگر شاهدش نباشیم. هرچند متاسفانه مدت‌هاست بساط کسب و کار و دکان‌های متعددی در حوزه‌ی فرهنگ و هنر این مرز و بوم توسط برخی‌ باز شده که هدفشان کنار زدن مخالفان خود؛ ولو با هر قیمتی است. حتی رسما عنوان کرده‌اند که قصدشان تسخیر انجمن شاعران و در اختیار گرفتن آن است. حال آنکه این انجمن نه یک محفل سیاسی است و نه یک مرکز تجارتی!

این شاعر در ادامه به میانجی‌گری‌های برخی از شاعران و اهالی فرهنگ اشاره کرد و گفت: جالب است که برخی از مدیران فرهنگی درصدد میانجی‌گری برآمده و برای فیصله یافتن ماجرا؛ موجه نبودن جناب قزوه را بهانه می‌آورند. اما اگر واقعا ایشان شخص موجهی نیست؛ پس چطور به عنوان یک مدیر فرهنگی منتصب شده است؟

علاء تاکید کرد: مشکل ما با شخص ایشان نیست؛ هدف ما برچیدن بساط فتنه‌برانگیزی‌هایی از این دست است که با هم‌سو شدن برخی خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و حتی شبکه‌های تلویزیونی، قصد ترویج دروغ و شایعه‌پراکنی‌هایی از این قبیل را دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز