خبرگزاری کار ایران

تازه‌های انتشارات بازاریابی در بازارهای نشر

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۵۴

«بازاریابی به مثابه استراتژی»، «چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای مشتری‌نوازی» و «توسعه مهندسی بازار با بزرگان بازاریابی و تبلیغات جهان» تازه‌ترین کتاب‌های انتشارات بازاریابی در بازار کتاب است.

ایلنا؛ «بازاریابی به مثابه استراتژی»، «چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای مشتری‌نوازی» و «توسعه مهندسی بازار با بزرگان بازاریابی و تبلیغات جهان» تازه‌ترین کتاب‌های انتشارات بازاریابی در بازار کتاب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ کتاب‌های تازه منتشر شده‌ی این انتشارات به شرح زیر است:

• «بازاریابی به مثابه استراتژی»
انتشارات بازاریابی، ناشر تخصصی کتابهای بازاریابی و فروش، جدید‌ترین کتاب خود را با عنوان «بازاریابی به مثابه استراتژی» روانه‌ی بازار کرد.

این کتاب تألیف نیرمالیا کومار، استاد برجسته‌ی استراتژی جهان است که با ترجمه‌ی دکتر سید محمود حسینی، عضو هیأت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی و پیشگفتار فیلیپ کاتلر، پدر بازاریابی نوین جهان، آماده‌سازی شده است.

در بخشی از پیشگفتار کاتلر برای این کتاب آمده است:
«امروزه بازاریابان با چالشهای جدیدی مواجه هستند. مصرف‌کنندگان زمان محدود و اطلاعات زیادی دارند. آن‌ها انتظار کیفیت بهتر، خدمات بهتر، قیمتهای پایین‌تر و ارزش بیشتر برای پول و زحمتی دارند که صرف می‌کنند. کانالهای توزیع جدید هر روز ظهور کرده و کانالهای سنتی یکپارچه‌تر شده و رقبا جهانی می‌شوند. آن‌ها توان عرضه‌ی محصول با قیمتهای بسیار کمتر و گاهی اوقات با کیفیت بهتر را دارند.
از قضا واحد بازاریابی که به نیروی انسانی و اختیارات بیشتری نیاز دارد و اهمیت آن روزبه‌روز بیشتر می‌شود، در حال واگذاری قدرت به نفع واحدهای دیگر شرکت است. مدیران باید استراتژی بازاریابی را نیروی محرکه‌ی اصلی شرکت به حساب آورند؛ تمام ارزش‌ها از مشتری شروع شده و به او ختم می‌شود. همان‌طور که پی‌تر دراکر می‌گوید:» هدف هر شرکت، خلق مشتری است… تنها منبع سود، مشتری است… هر کسب‌و‌کار فقط و فقط دو کارکرد اصلی دارد: بازاریابی و نوآوری. بازاریابی و نوآوری نتایج را ایجاد می‌کنند: بقیه‌ی چیز‌ها فقط هزینه هستند.»

پروفسور کومار توضیح می‌دهد که چگونه اصل بازاریابی می‌تواند بیشتر استراتژیک، چندکاره و مبتنی بر سودآوری باشد. او موفق شده است برگ تازه‌ای بر دفتر بازاریابی بگشاید… شایان ذکر است پرویز درگی، مدرس دانشگاه - مشاور و محقق بازاریابی نیز پیشگفتار دیگری بر این کتاب ارزشمند نوشته است.

• «چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای مشتری‌نوازی»
پنجمین(و آخرین) کتاب از مجموعه کتابهای» چهل گفتار «انتشارات بازاریابی با عنوان» چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای مشتری‌نوازی «منتشر شد. این کتاب که به قلم پرویز درگی، مدرس دانشگاه – مشاور و محقق بازاریابی نوشته شده، حاوی ۴ فصل، و ۴۰ گفتار است. این چهار فصل عبارتند از:

فصل اول: مشتری‌نوازی در عصر انفجار انتظارات(حاوی ۱۹ گفتار)
فصل دوم: راهبردهای مشتری‌نوازی(حاوی ۱۰ گفتار)
فصل سوم: تکنیکهای مشتری‌نوازی(حاوی ۶ گفتار)
فصل چهارم: راه و روش شرکتهای بر‌تر مشتری‌نوازی(حاوی ۵ گفتار)

در ادامه بخش‌های از فصول این کتاب را می‌خوانید:

فصل اول: مشتری‌نوازی در عصر انفجار انتظارات‌
این فصل به تنهایی حاوی تمام وجوه و ابعاد کتاب است. کتاب با تلنگری به مدیران، به آن‌ها گوشزد می‌کند که شما به‌عنوان مدیر علاقه‌مندید بدانید مشتریان در گذر زمان چه انتظاراتی دارند تا بتوانید بر پایه‌ی میل و سلیقه‌ی آنان، مشتری‌نوازی کنید، اما باید بدانید که نمی‌توان با کاهش سطح اعتراضات مشتریان در این توهم به سر برد که شرکتی مشتری‌نواز خواهیم بود بلکه، این آغاز راه است و تا مشتری‌نوازی راهی بس طولانی در پیش است که با دانش و مهارت، می‌توان این گرایش را در سازمان پدید آورد.

فصل دوم: راهبردهای مشتری‌نوازی
» برای شناختن مشتریان خود، با کفش آن‌ها راه برویم «. می‌پرسید چگونه می‌توان با کفشهای مشتری راه رفت؟ پاسخ این پرسش در این فصل آمده است.
در بخشی از فصل دوم می‌خوانیم: صدای مشتری را در راهبرد سازمان خود بگنجانید. اجرای چنین راهبردی مستلزم اقداماتی است که در همین گفتار آمده است. این اقدامات چهارگانه عبارتند از:
۱) مشتریان خود را بشناسیم‌
۲) حذف چندپارگی کانالهای ارتباطی و انسجام‌بخشی به آن‌ها
۳) پاسخگویی در لحظه‌
۴) تبلیغات دهان‌به‌دهان دیجیتال را تسهیل کنیم‌

فصل سوم: تکنیکهای مشتری‌نوازی
۱۰ فرمان مشتری‌نوازی آغازگر این فصل است. در گفتار نخست این فصل، شما با گزین عبارتهایی که سرمشق و راهنمای بنیانگذاران والت‌دیزنی، وال‌مارت، آمازون و… بوده است آشنا می‌شوید. دستورالعمل‌ها فوق‌العاده ساده و اجرایی‌اند، اما اجرای آن مستلزم فعالیتهای بسیاری است که تنها از عهده‌ی شرکتهای پیشتاز و چابک برمی‌آید؛ شرکتهایی که اهتمام همگی را می‌طلبد از مدیرعامل تا نگهبان دم‌ در.
گفتارهای این فصل از کتاب چهل گفتار، فهرستهای راهنمایی است که هر یک در جای خود، دستورالعملهای کاربردی ساده‌ای دارد. تنها با اجرای آن،» مشتریان «و» شما «از کارآیی و نفوذ این دستورالعمل‌ها شگفت‌زده خواهید شد.

فصل چهارم: راه و روش شرکتهای بر‌تر مشتری‌نوازی
» مشتری‌نوازی به سبک جهانی «عنوان اولین گفتار این فصل است. در این فصل، مؤلف مستقیماً به سراغ شرکتهایی رفته‌ است که با تیزبینی و نکتهسنجی، دستورالعمل‌ها و راهکار‌ها را اجرا کرده‌اند؛ چنین ظرافتهایی است که اجازه می‌دهد شرکتهای بر‌تر جهانی بتوانند» مشتری‌نوازی «را نه در شعار بلکه، در عمل اجرا کنند، آن هم نه از سر منّت به مشتری، که از سر دانایی و باور که مشتری حاکم بلامنازع سازمان‌ها و بنگاه‌ها است.
والت دیزنی، آمازون دات کام، ساوت وست نمونه‌هایی از این شرکتهای مشتری‌نواز هستند که شیوه‌هایشان را در مشتری‌نوازی می‌توان در برخی از گفتارهای این کتاب آموخت.

• «توسعه مهندسی بازار با بزرگان بازاریابی و تبلیغات جهان»
چهل‌و‌دومین کتاب از مجموعه کتابهای انتشارات بازاریابی با عنوان» توسعه مهندسی بازار با بزرگان بازاریابی و تبلیغات جهان «چاپ و منتشر شد.

«توسعه مهندسی بازار با بزرگان بازاریابی و تبلیغات جهان «حاصل گفت‌و‌گوهای مستقیم و مصاحبه با ۲۶ تن از بزرگان بازاریابی و تبلیغات جهان است نظیر فیلیپ کاتلر، دیوید آکر، آل ریس، جک تروت، مایکل سولومون، جرالد‌زالتمن، کارلاناگل، فیلیپ هریس، پی‌تر استیدل، لئون زوراویکی، بروس نیومن، هنری می‌نتزبرگ، ‌گری همل و… که هر یک سرآمد نخبگان بازاریابی و تبلیغات جهان هستند.

«توسعه مهندسی بازار «نشریه‌ای است در حوزه‌ی بازاریابی کاربردی که از سال ۱۳۸۶ تاکنون به صورت منظم در طول هفت سال چاپ و منتشر می‌شود. ویژگی این نشریه، ارتباط مستقیم با صاحبنظران برجسته‌ی جهان است در حوزه‌های متنوع بازاریابی، بازاریابی سیاسی، بازاریابی انتخاباتی، و آینده‌پژوهی.

حاصل این گفت‌و‌گو‌ها با بزرگان بازاریابی و تبلیغات جهان در طول هفت سال، گنجینه‌ای است گرانب‌ها از دیدگاههای تازه و پاسخ مستقیم بزرگان به پرسشهایی که از» ایران «و از سوی نشریه» توسعه مهندسی بازار «تقدیم شد. لطف این گفت‌و‌گو‌ها در آن است که بزرگان بازاریابی و تبلیغات جهان در قالبی نرم و سهل، راهکارهای کاربردی بازاریابی و تبلیغات را عنوان کرده‌اند. گفتنی آنکه پرسشهای کاملاً خاص درباره‌ی» از ایران چه می‌دانید «، و نظرشان درباره عنوان نشریه» توسعه مهندسی بازار «نیز از بزرگان بازاریابی و تبلیغات جهان نیز شده است که این بزرگان پاسخ داده‌اند.

پیشگفتار این کتاب را پرویز درگی، مدرس دانشگاه - مشاور و محقق بازاریابی نوشته‌اند که صاحب‌امتیازی و مدیر مسئولی نشریه توسعه مهندسی بازار را بر عهده دارند. کتاب حاصل کار گروهی است از احمد آخوندی و محسن جاویدمؤید، رضا حسن‌زاده جوانیان، مرتضی امیرعباسی.

کتاب‌های نشر بازاریابی؛ علاوه بر حضور در بازارهای نشر، قابل خریداری از فروشگاه انتشارات بازاریابی به نشانی اینترنتی www. marketingshop. ir است نیز هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز