خبرگزاری کار ایران

مراسم جایزه کتاب سال شعر «خبرنگاران» با تاخیر برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۶۱۹

دبیر جایزه‌ی کتاب سال شعر «خبرنگاران» با سپاس‌گزاری و عذرخواهی از همه‌ی همکاران این جایزه و شرکت‌کنندگان هشتمین دوره، اعلام کرد که نامزدهای این دور از جایزه در نیمه‌ی دوم فروردین‌ماه آتی معرفی خواهند شد.

ایلنا: مراسم هشتمین دوره‌ی جایزه‌ی کتاب سال شعر «خبرنگاران» که طبق روال هرساله قرار بود در روزهای پایانی اسفندماه برگزار شود، به اردیبهشت‌ماه آتی موکول شد.

به گزارش ایلنا علیرضا بهرامی – دبیر جایزه – با اعلام این خبر گفت: با وجود آن‌که همه ساله، با وجود همه‌ی مشکلات، تاکید داشتیم مراسم پایانی جایزه در روزهای پایانی اسفند برگزار شود، تا جایی‌که حتا در سال گذشته با وجود تمام مشکلات مربوط به مقطع سیاسی پیشین، مراسم پایانی هفتمین دوره را با تجلیل از «سیمین بهبهانی» در روز ۲۵ اسفند ۹۱ برگزار کردیم، اما امسال جمیع شرایط ما را به این نتیجه رساند که استثنائا، مراسم پایانی این دوره را به بعد از تعطیلات نوروزی و احتمالا نیمه‌ی نخست اردیبهشت‌ماه موکول کنیم.

او در توضیح دلایل این تعویق گفت: مشکلات عمومی جایزه‌ی ما نیز مانند همه‌ی جایزه‌های بخش خصوصی است و در این زمینه قصد بزرگ‌نمایی یا مظلوم‌نمایی‌های بعضا رایج را نداریم. اما مهمترین دلیل این تعویق، علاوه بر دشواری‌ها و تنگی‌هایی که هرساله وجود دارد، مربوط است به این‌که قصد داریم همزمان با مراسم پایانی هشتمین دوره، چهار کتاب مربوط به برگزیدگان بخش ویژه‌ی(شاعران بدون کتاب) جایزه را رونمایی کنیم. از آن‌جا که روند ممیزی این کتاب‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به گونه‌ای پیش رفت که تا پایان سال انتشار آن‌ها محقق نشد، ترجیح می‌دهیم مراسم پایانی را برای مطلوبیت بیشتر، زمانی برگزار کنیم که کتاب‌ها قطعا منتشر شده باشند.

بهرامی ادامه داد: این کتاب‌ها با شکل‌گیری بخش ویژه‌ی جایزه، ابتدا با مذاکرات دبیر وقت جایزه جناب آقای محمدهاشم اکبریانی، قرار بود توسط نشر «مروارید» منتشر شوند و در دو دوره هم نام این نشر به‌عنوان یکی از پشتیبانان جایزه در خبرها و مراسم ما مطرح می‌شد اما بر ما معلوم نشد به چه دلیلی، از انتشار کتاب‌ها سر باز زدند. البته بعدها علاوه بر چند مورد از آثار برگزیدگان و نامزدهای بخش کتاب سال جایزه، با چند نفر از برگزیدگان بخش ویژه نیز وارد مذاکره شده و مجموعه‌های آنان خارج از مورد توافق، در این مرکز نشر منتشر شد که ما از این میزان اقبال و اشتیاق هم راضی هستیم.

او ادامه داد: با این شرایط، نشر «آرادمان» که از بدو پیدایش از پشتیبانان جایزه بود، انتشار این کتاب‌ها را تقبل کرده است. طبق آخرین استعلام این نشر در تاریخ ۲۷ اسفندماه مجوز هر چهار کتاب، پس از حذف موارد اصلاحی، صادر شده است. از این رو امیدواریم که این مرکز نشر به قرار خود پایبند بوده، کتاب‌ها تا آخر فروردین‌ماه برای عرضه آماده شوند. نشر نگاه نیز که تمایل داشتیم در دور قبل، در تجلیل از خانم بهبهانی همیار جایزه باشد، درنهایت پیشنهاد کرد مجموعه‌ی برگزیده‌ی نخست بخش ویژه را منتشر کند که این کتاب هم با اصلاحیه‌های انجام‌شده، طبق آخرین اطلاع ما، مجوز نشر را دریافت کرده است. بنابراین در این زمینه هم امیدواریم مرکز نشر یادشده نیز چاپ کتاب را تا مراسم پایانی هستمین دوره جایزه محقق کند تا رونمایی پنج کتاب با هم انجام شوند.

دبیر جایزه‌ی کتاب سال شعر «خبرنگاران» با سپاس‌گزاری و عذرخواهی از همه‌ی همکاران این جایزه و شرکت‌کنندگان هشتمین دوره، بابت شرایط پیش‌آمده و سیاست‌های اطلاع‌رسانی بنا بر شرایط، تاکید کرد، نامزدهای این دور از جایزه در نیمه‌ی دوم فروردین‌ماه آتی معرفی خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز