خبرگزاری کار ایران

دوره‌ی آموزشی پدیدارشناسی روح هگل در شهرکتاب

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۵۵۶

دوره‌ی آموزشی «پدیدارشناسی روح هگل» با تدریس محمدمهدی اردبیلی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

کتاب «پدیدارشناسی روح» بی‌تردید یکی از بزرگ‌ترین آثار فلسفی تاریخ است، این کتاب را از سویی می‌توان به واسطه جایگاه تاریخی‌اش در کنار نقد عقل محض کانت، به عنوان یکی از بارزترین نمونه‌های ایده‌آلیسم مدرن معرفی کرد و از سوی دیگر، به دلیل ادعای اصلی مطرح شده در خود کتاب یعنی پیوند فلسفه و تاریخ، پیوند معرفت شناسی و هستی شناسی و پیوند فلسفه تاریخ با تاریخ فلسفه می‌توان آن را یکی از جامع‌ترین تصاویر و تفاسیری دانست که تاکنون از کل تاریخ تفکر بشری ارائه شده است.

به گزارش ایلنا؛ دوره‌ی آموزشی «پدیدارشناسی روح هگل» با تدریس محمدمهدی اردبیلی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود. در این دوره دو مرحله‌ی نخست از سفر روح، یعنی آگاهی و خودآگاهی، تحلیل و بررسی می‌شود و تصویری حتی‌الامکان منسجم و پیوسته از سیر تکوین آگاهی از نخستین و نازل‌ترین دقایقش(یقین حسی) تا والاترین مرحله‌ی خودآگاهی در آستانه‌ی ورود به عقل(آگاهی ناشاد) به دست داده خواهد شد.

این دوره‌ در هشت جلسه، روزهای یکشنبه ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار می‌شود. آغاز آن ۳۱ فروردین‌ماه است. علاقه‌مندان به ثبت‌نام در این دوره‌ی آموزشی تا ۲۷ فروردین‌ماه فرصت دارند در ساعات اداری به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۸۸۷۲۳۳۱۶ و ۸۸۷۱۷۴۵۸ تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز