خبرگزاری کار ایران

۲۱ فروردین؛ مهلت پایانی ثبت‌نام در بخش ناشران الکترونیک نمایشگاه کتاب

کد خبر : ۱۵۷۶۴۷

مهلت پایانی ثبت‌نام در بخش ناشران الکترونیک بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۱ فروردین‌ماه سال جاری خواهد بود.

کمیته نشر الکترونیک اعلام کرد با توجه به نزدیک شدن زمان آغاز نمایشگاه و نیز محدودیت های زمانی و اجرایی، آخرین روز ثبت نام در این بخش ۲۱ فرودین خواهد بود بنابراین از شرکت‌ها و موسسات فعال در این حوزه درخواست می شود تا ثبت نام را به روزهای پایانی موکول نکنند.

به گزارش ایلنا؛ هم چنین با توجه به گستردگی موضوعی حوزه فناوری اطلاعات و محدودیت فضا در نمایشگاه کتاب و ارائه و عرضه محصولات مرتبط با این نمایشگاه، شرکت ها و موسسات علاقه مند، پیش از ثبت نام نسبت به مطالعه شرایط و ضوابط این بخش از نمایشگاه که در سایت نمایشگاه کتاب به نشانی www. tibf. ir درج شده، اقدام کنند.

به همین منظور شورای کمیته نشر الکترونیک متشکل از افراد متخصص و مطلع حوزه فناوری و نمایشگاهی با حضور نماینده مرکز رسانه های دیجیتال، پس از پایان مهلت ثبت نام اولیه شرکت ها و موسسات از سوی اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران، با توجه به شرایط و ضوابط اعلام شده فهرست قطعی حاضران در این بخش را اعلام می کند.

این کمیته اعلام کرد شورای یاد شده مسولیت سیاست گذاری، برنامه ریزی، تصمیم گیری و اجرای این بخش از نمایشگاه کتاب را بر عهده دارد و با همکاری مراکز و نهادهای مرتبط، بخش نشر الکترونیک بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را برگزار می کند.

× علام فعالیت‌های کمیته جنبی در نمایشگاه کتاب

«مجید صحاف» مدیر کمیته فعالیت‌های جنبی درباره فعالیت‌های این کمیته در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌الملللی کتاب تهران گفت: در این دوره از نمایشگاه هدف، حضور پراکنده در محیط نمایشگاه و استفاده از فضاهای مختلف برای فعالیت‌ است.

وی افزود: در این راستا چندین سالن در نمایشگاه کتاب برپا خواهیم کرد. سالن «چشم‌انداز» که به موضوعاتی همچون اقتصاد مقاومتی، اقتصاد فرهنگ، سبک زندگی، فرهنگ کتابخوانی، مد لباس و… می‌پردازد. در سالن «یاس» نیز سیر مطالعاتی و کتاب‌های شاخص جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۲ در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

صحاف از برپایی سالن ویژه برای تشکل‌های مردم نهاد در نمایشگاه کتاب خبر داد و عنوان کرد: سالن ویژه NGO‌ ها، تشکل‌های مردمی و غیر دولتی یکی دیگر از فعالیت‌های کیمته جنبی است و این تشکل‌ها با توجه به تقاضا و نوع فعالیت در این سالن حضور خواهند داشت. همچنین سالن کودک و نوجوان با فعالیت‌هایی در حوزه کودک و نوجوان، آموزشی و سرگرمی در نمایشگاه حضور خواهد داشت.

مدیر کمیته فعالیت‌های جنبی افزود: کمیته فعالیت‌های جنبی و فعالیت‌های ویژه کتاب تهران امسال با یک رویکرد جدید وارد عمل شده است. هر گونه فعالیت فرهنگی که به غیر از نشر باشد و ناشران در آن فعالیت نداشته باشند اعم از فرهنگ عمومی، فرهنگ مطالعه، فرهنگ شهروندی و… در حوزه فعالیت‌های کمیته جنبی قرار می‌گیرد.

وی از برپایی ۳۰ غرفه در نمایشگاه خبر داد و گفت: در ۳۰ نقطه در نمایشگاه غرفه‌هایی برپا می‌کنیم و در آن‌ها فعالیت‌های جنبی اجرا خواهد شد. اتوبوس‌های کتاب گشت، بازیگاه کودک در فضای باز نمایشگاه، برپایی تئاترهای خیابانی و… از دیگر برنامه‌های کمیته جنبی است که به زودی شرح فعالیت‌های آن‌ها اعلام می‌شود.

× مجلس با تسهیل قانون از صنعت نشر حمایت می‌کند

«نصرالله پژمان‌فر» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته نمایشگاه کتاب با افتی روبه‌رو شد که در نتیجه افزایش قیمت کاغذ، هزینه تمام شده کتاب و مشکلات مالی ناشران بود و امیدواریم امسال با ثبات نسبی که در بازار نشر ایجاد شده، شاهد این اتفاقات نباشیم.

وی با اشاره به عملکرد مثبت نمایشگاه کتاب در تجربه حدود ۳۰ ساله، گفت: متاسفانه با وجود تمام ویژگی‌های مثبت هر سال شاهد بروز برخی مشکلات چون تعیین زمان و مکان برگزاری، خدمات ارائه شده در نمایشگاه و… در این رویداد بزرگ فرهنگی هستیم و انتظار ما این است که در سال جاری با توجه به برخی تغییرات و هم‌چنین تجربه ۲۶ سال برگزاری، مشکلات رفع شود.

به گفته نماینده مردم مشهد و کلات، مجلس شورای اسلامی ضمن بررسی عملکرد دستگاه های فرهنگی، به شکل‌های مختلف و با تسهیل قانون برای گسترش فرهنگ کتاب‌‌خوانی از صنعت چاپ و نشر حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز