خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد اعلام کرد:

برای حضور قانونی ناشران در نمایشگاه کتاب هیچ ممنوعیتی نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۵۵۱

هر ناشری بر اساس توانایی‌ها و چاپ آثار جدید و قدیم خود که دارای مجوز چاپ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ امکان حضور در بیست و هفتمین دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را دارد.

صبح امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در محل برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلای حضرت امام خمینی(ره) از روند اجرایی آماده سازی فضای در اختیار این نمایشگاه بازدید کرد و از نزدیک با این روند آشنا شد.

به گزارش ایلنا «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به برگزاری این نمایشگاه به عنوان رخداد بزرگ فرهنگی کشور گفت: تلاش و کوشش شبانه روزی برای برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه کتاب تهران ارزش این همه تلاش را دارد.

وی افزود: امسال برای حضور تمامی ناشرانی که به طور قانونی کتاب‌های خود را چاپ کرده‌اند هیچ ممنوعیتی نداریم و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته از همه ناشران برای مشارکت و حضور در این نمایشگاه دعوت شده است.

جنتی ادامه داد: هر ناشری بر اساس توانایی‌ها و چاپ آثار جدید و قدیم خود که دارای مجوز چاپ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ امکان حضور در بیست و هفتمین دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را دارد.

وی گفت: تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی کشور با بهترین وضعیت اداره و مدیریت است تا بتوانیم بیشتریم بهره را که‌‌ همان تعالی فرهنگ جامعه است از آن داشته باشیم.

جنتی اظهار کرد: در این دوره از نمایشگاه سعی شده است ناشران بیشتری از داخل و خارج از کشور برای عرضه آثار خود در این رویداد بین المللی حضور داشته باشند.

وی با اشاره به سازه‌های نمایشگاه افزود: با توجه به باران‌ها و بادهای موسمی که هر ساله در اردیبهشت ماه(همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب) وجود دارد، تدابیر و تدارکات لازم در جهت اینکه این مشکلات آسیبی به فضای نمایشگاه نزند اندیشیده و اجرا شده است.

جنتی گفت: همواره در وزارت فرهنگ و ارشا اسلامی به دنبال خریداری کتاب‌هایی که دارای ارزش‌های دینی و ملی بالا هستند برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی کشور هستیم و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب‌های نفیسی که جنبه آلبوم دارند را برای اهدا به میهمانان خارجی با هدف معرفی تمدن و فرهنگ دیرینه کشورمان خریداری می‌کند.

وی ضمن اشاره به همکاری‌های شهرداری منطقه در برگزاری این رخداد بزرگ فرهنگی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال تهیه تفاهم نامه‌ای جامع با سازمان شهرداری تهران است که در صورت اجرا مبنای خوبی برای تمامی همکاری‌ها در همه بخش‌ها می‌شود.

در این مراسم «مجتبی سلطانی» مشاور وزیر در امور جوانان و «بابک دربیکی» مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «جنتی» را همراهی می‌کردند و «محمد الهیاری» معاون فرهنگی و اجرایی نمایشگاه، «علی شجاعی صائین» مشاور علمی نمایشگاه، «محمدرضا وصفی» مدیر کمیته بین الملل نمایشگاه و جمعی از مدیران نمایشگاه حضور و گزارشی از روند آماده سازی محل برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ارایه دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز