خبرگزاری کار ایران

ترجمه عربی خاطرات جلال طالبانی منتشر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۷۳۳

پس از انتشار و توزیع ترجمه کردی جلد اول از سری ۲ جلدی خاطرات جلال طالبانی تحت عنوان «پس از ۶۰ سال» نوشته و تحقیق عرفان قانعی فرد، ترجمه عربی این کتاب آماده انتشار می‌شود.

ترجمه عربی خاطرات جلال طالبانی که توسط نشر علم منتشر شد درحال انجام است و انتظار می‌رود که در ماه ژوئن سال جاری میلادی(خرداد - تیر۱۳۹۳)) در ۵۵۰۰۰ نسخه، منتشر و در کشورهای عربی زبان، توزیع شود.

به گزارش ایلنا، جلد اول این کتاب در فروردین ۱۳۸۸ توسط نشر علم در ۳۳۰۰ نسخه منتشر شد که در همان سال به چاپ دوم رسید و انتظار می‌رود که بزودی چاپ سوم آن آماده طبع شود.

نخستین بار کتاب خاطرات و زندگی‌نامه جلال طالبانی، رییس‌جمهور عراق در دفتر «اتحادیه میهنی کردستان عراق» در اول شهریور ۱۳۸۷ رونمایی شد. همچنین این پروژه در سال ۱۳۸۵ آغاز شده است.

کتاب خاطرات جلال طالبانی - رییس‌جمهور عراق در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سال ۱۳۸۸ منتشر شد و جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق و ریس اتحادیهٔ میهنی کردستان عراق، برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال ۱۳۸۸ و همچنین روشنفکران و اهل قلم ایران پیام ویژه‌ای فرستاد و کتاب خاطرات خود را به اهل فرهنگ و تاریخ این سرزمین تقدیم کرد.

در همین حال، نمایندگی طالبانی، ضمن تشکر از استقبال گرم خوانندگان جلد اول که موجب شد در سال ۱۳۸۸ جزو کتاب‌های پرفروش در زمینه تاریخ معاصر قرار گیرد و کتاب پس از ۹ ماه به چاپ دوم برسد، خاطرنشان کرد: این اثر تلاشی در زمینه باز‌شناسی زوایای پنهان تاریخ معاصر و شاید نخستین گام در اراده تاریخ شفاهی کردستان معاصر باشد که با تحقیقی ۴ ساله و بسیار طاقت فرسای جناب قانعی فرد صورت گرفت و امیدوارم که کارهای تحقیقی گسترده‌تری در این زمینه صورت گیرد و این فتح بابی برای دیگر محققان و تاریخ پژوهان در منطقه قرار گیرد زیرا شخصیت جلال طالبانی، خود یک اسطوره تاریخی است.

از طرف دیگر، جلد دوم از سری ۲ جلدی خاطرات جلال طالبانی تحت عنوان «پس از ۶۰ سال» نوشته و تحقیق عرفان قانعی فرد، پس از ۴ سال، هنوز منتشر نشده است. از دومین جلد مجموعهٔ خاطرات طالبانی به عنوان ‌مهم‌ترین ‌بخش از خاطرات و زندگی او یاد می‌شود. در این جلد، بخش مهمی از حواثو تحولات خاورمیانه روایت می‌شود. جلد دوم خاطرات طالبانی با مقدمه جاناتان رندل و پرفسور نادر انتصار، به تشریح رویدادهای سالهای ۱۹۶۷ تا ۲۰۰۵ می‌پردازد که جاناتان رندل، نویسنده مشهور آمریکایی، در مقدمه، این اثر را یکی از معتبر‌ترین تحقیق‌های تاریخ معاصر کردستان نامیده است.

در اردیبهشت ۱۳۸۹ هم بنا به گزارش رسمی دفتر اطلاع رسانی جلال طالبانی، رئیس جمهور عراق، نماینده اتحادیه میهنی کردستان عراق در ایران، اظهار داشت: جلد دوم این کتاب که حاوی ۱۶۷ مصاحبه و بیش از ۲۳۰۰ سند است فعلا دارای نواقصی است، از جمله این نواقص گفت‌وگو با ۱۱ شخصیت سیاسی جمهوری اسلامی ایران و رفع نواقص گفت‌وگو با جناب جلال طالبانی و بازبینی مجدد دکتر کمال فواد سرپرست، ویراستار ارشد این اثر، که انشاالله این کتاب با ترکیبی آراسته و کیفیت بهتر به دوستداران و علاقمندان ارائه خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز