خبرگزاری کار ایران

«ایران در گذر روزگاران» به نمایشگاه کتاب می‌آید

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۷۳۴

کتاب «ایران در گذر روزگاران»، مجموعه گفت‌ و گوهای «مسعود لقمان» با «ماشاالله آجودانی، داریوش آشوری، عبدالمجید ارفعی، مرتضی ثاقب‌فر، جلال خالقی‌مطلق، علی میرفطروس و عباس میلانی» در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.

«ایران در گذر روزگاران»، گفت‌وگوهای «مسعود لقمان» با «ماشاالله آجودانی، داریوش آشوری، عبدالمجید ارفعی، مرتضی ثاقب‌فر، جلال خالقی‌مطلق، علی میرفطروس و عباس میلانی» است که برای نخستین بار از سوی نشر «شورآفرین» در بیست‌ و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «ایران در گذر روزگاران» با تاریخ باستان ایران آغاز می‌شود. با شاهنامه، تاریخ میانه را پشت سر می‌نهد و با بررسی مشروطه و عصر رضاشاهی و در فرجام، ملی‌شدن صنعت نفت، گام به دوران معاصر می‌گذارد. افزون بر این‌ها، به بهانه‌ نگاهی به زندگی‌ پژوهشگری نام‌آشنا، با زیست یکی از نخبگان و آنچه که بر او در دوران پهلوی دوم و پس از انقلاب رفته است، آشنا می‌شویم و در پایان با بررسی رویارویی زبان فارسی با دنیای مدرن، گفت‌وگوها به پایان می‌رسد؛ بی‌آنکه به گفته‌ نویسنده‌ کتاب پرسش‌ها پایانی گیرد!

مسعود لقمان درباره این کتاب می‌گوید: «ایران در گذر روزگاران، داستان جست‌وجوی من، برای فهم بهتر تاریخ و فرهنگ سرزمینی است که در آن بالیده‌ام و هستی خویش را وامدار آن هستم. در این جست‌وجو، کوشیده‌ام با پرسش از فرزانگانی که در حیطه‌ی موضوع‌های طرح‌شده، سرآمد زمانه‌ی خویش‌اند، به بینشی ژرف‌تر برای فهم‌ بهتر تاریخ ایران دست یابم و دیگران را نیز در این معنا سهیم کنم. تلاش شده است تا پرسش‌ها، نه به قصد چالش و به رخ کشیدن دانش، بلکه برای فهم بهتر و کسب بینشی ژرف‌تر، پرسیده شود و پاسخ‌ها نیز پرسش‌مدار باشد؛ چراکه بر این باورم، بیش از آنکه نیاز به پاسخ‌ داشته‌ باشیم، نیازمند پرسش‌های درست هستیم.» وی در پایان می‌افزاید: «این کتاب از پنج سال پیش، یعنی از سال ۱۳۸۸ آماده بوده که خوشبختانه با دور تازه در اداره کتاب، امکان چاپ و پخش آن فراهم شده است.»

«ایران در گذر روزگاران» را نشر شورآفرین در ۲۹۲ صفحه وزیری و به بهای۱۹ هزار تومان به دوستداران تاریخ و فرهنگ ایران‌ عرضه می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز