خبرگزاری کار ایران

فاطمه راکعی:

دیدگاه‌های وزیر ارشاد به حوزه فرهنگ امیدوارکننده است

کد خبر : ۱۶۲۷۹۵

متاسفانه بسیاری از اقدامات دولت، مخالفان سرسختی دارد که با هر ادبیاتی صحبت کرده و عرصه را بر مسئولان اجرایی تنگ می‌کنند و همین عامل ممکن است عملا فضایی ایجاد کند که مانع از پیاده شدن دیدگاه‌های مثبت آنان شود.

شاعر و نماینده مجلس ششم شورای اسلامی گفت: از آنجایی که عرصه سیاست‌گذاری تا حدودی در دست متولیان حقیقی نشر است بهتر است به جای انتقاد و گله گذاری با ارائه راهکارهای مناسب به پیاده شدن ایده‌های فرهنگی دولت جدید کمک کنیم.

به گزارش ایلنا؛ فاطمه راکعی، اعتقاد رئیس دولت به اعتدال در حوزه‌های مختلف به ویژه فرهنگ را امیدوار کننده خواند و عنوان کرد: با توجه به صحبت‌های ایشان با هنرمندان و اهالی ادبیات در تالار وحدت و همچنین دیدگاه‌های وزیر ارشاد می‌توان به رویکرد دولت تدبیر و امید در بخش فرهنگی خوش بین بود.

وی افزود: البته اهل هنر و فرهنگ افراد روشن و آگاهی هستند و با اطلاع از شرایط کنونی جامعه، می‌دانند که رئیس جمهور و وزیر ارشاد راهی را فراروی ما باز کرده‌اند که بسیار امیدوار کننده است. طیفی که امروز مسئولیت‌های مختلف دولت را برعهده گرفته‌اند باور زیادی به حضور چند صدایی در کشور دارند اما متاسفانه بسیاری از اقدامات دولت، مخالفان سرسختی دارد که با هر ادبیاتی صحبت کرده و عرصه را بر مسئولان اجرایی تنگ می‌کنند و همین عامل ممکن است عملا فضایی ایجاد کند که مانع از پیاده شدن دیدگاه‌های مثبت آنان شود.

این شاعر با اعتقاد بر اینکه دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را در حوزه فرهنگ به کار خواهد بست ادامه داد: از آنجایی که عرصه سیاست گذاری تا حدودی در دست متولیان حقیقی نشر است، بهتر است به جای انتقاد و گله گذاری با ارائه راهکارهای مناسب به پیاده شدن ایده‌های فرهنگی دولت جدید کمک کنیم.

راکعی همچنین استقبال از نمایشگاه امسال را تا حدودی منوط به تلاش و کنار آمدن ناشران و نویسندگان با مشکلات پیشین حوزه نشر نظیر افزایش بی‌سابقه قیمت کاغذ دانست و یادآور شد: البته در ‌‌نهایت مخاطبان کتاب در حد توان اقتصادی خود به رونق نمایشگاه کمک خواهند کرد. همچنین انتظار می‌رود، توزیع ناعادلانه بن کتاب که در دولت گذشته متداول شده بود در این دوره از بین برود و با این اتفاق مثبت توان خرید خوانندگان افزایش پیدا کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه برخی مشکلات نمایشگاه کتاب از سال‌ها پیش وجود داشته‌اند و امکان از بین بردنشان در فاصله زمانی اندک، ممکن نیست، گفت: به عنوان مثال همه ما می‌دانیم که فضای مصلی برای برگزاری نمایشگاه کتاب مناسب نیست اما مسئولان فرهنگی تاکنون موفق به جایگزینی محل برگزاری نمایشگاه نشده‌اند و ما امیدواریم در سال‌های آتی این مشکل حل شود زیرا ادامه این روند به ساختمان و محل مصلی آسیب وارد کرده و موجب مشکلاتی نظیر ترافیک می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز