خبرگزاری کار ایران

در ادامه‌ی ماجرای جمع‌آوری کتاب هادی خوانساری از نمایشگاه کتاب؛

آیا تصویر یک ماشین قدیمی؛ نماد گروه‌های انحرافی است؟!

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۹۴۶

تصویر روی پوستر، عینا طرح روی جلد کتاب بوده / این چه مسوولی‌ست که فرق بین آرم صلح جهانی را با آرم گروه‌های انحرافی نمی‌داند!؟ / وزارت ارشاد چطور طرح جلد کتاب را پیش از انتشار تایید کرده است؟

پس از انتشار خبر جمع‌آوری کتاب هادی خوانساری با نام «هاوانا؛ بیروت؛ آبادان» ازسوی مسوولان حراست نمایشگاه کتاب، چندی قبل یکی از خبرگزاری‌ها، بدون ارائه‌ی منبع و مرجع مشخص، این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در متن مورد اشاره آمده است: «یکی از مسئولان نمایشگاه کتاب تهران این خبر را رد کرد.» این مقام مسوول که ازسوی خبرگزاری مربوطه معرفی نشده؛ در ادامه گفته است: «هرگز این کتاب از غرفه مهدیار جوان جمع نشده بلکه فقط یک عدد پوستر این کتاب که حاوی تصاویر گروه‌های انحرافی بوده؛ از دیواره غرفه برداشته شده است.»

هادی خوانساری؛ شاعر و رئیس انجمن دوستی ایران و کوبا در واکنش به انتشار این خبر، ضمن بی‌پایه خواندن آن به خبرنگار ایلنا گفت: اولا این چه خبری‌ست که از قول یک شخص نا‌شناس، اظهارات من و یک خبرگزاری معتبر را زیرسوال می‌برد؟ مگر خبرگزاری‌ها موظف به انتشار مطالب معتبر و قابل استناد نیستند؟

وی در ادامه و در تایید خبر جمع‌آوری کتاب و پوستر «هاوانا؛ بیروت؛ آبادان» اظهار داشت: مسوولان غرفه نشر مهدیار جوان و همچنین دوستان دیگری که در آن لحظات در محل حضور داشتند، گواه جمع‌آوری کتاب و پوستر کتابم هستند. همچنین اگر برای اثبات این مساله نیاز به ارائه مستندات باشد، این کار را خواهم کرد.

رئیس انجمن دوستی ایران و کوبا همچنین نسبت به نشر این خبر کذب در خبرگزاری موردنظر اعتراض کرد و گفت: در این خبر آمده که پوستر کتاب حاوی تصاویر گروه‌های انحرافی بوده و به همین دلیل آن را جلب کرده‌اند. در پاسخ به این ادعای کذب که البته گوینده آن نیز مشخص نیست باید بگویم تصویر روی پوستر، عینا طرح روی جلد کتاب «هاوانا؛ بیروت؛ آبادان» بوده است و نه چیز دیگری.

وی افزود: بنابراین اولا اگر تصویر جلد کتاب من حاوی تصاویر گروه انحرافی بوده، چطور پیش از انتشار ازسوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز نشر گرفته؟ ثانیا؛ آیا تصویر یک خیابان با یک ماشین قدیمی، تصویر گروه‌های انحرافی‌ست؟

خوانساری ادامه داد: به نظر می‌رسد درصورت صحت این اظهارات ازسوی یک از مسوولان نمایشگاه، نظر این شخص به پلاک‌های آویزان در زیر طرح جلد بوده و گمان کرده که این آرم، آرم گروهی انحرافی است. غافل از آنکه آرم موردنظر، نشان صلح جهانی‌ست.

شاعر مجموعه «هاوانا؛ بیروت؛ آبادان» اظهار داشت: من نمی‌دانم این چه مسوولی‌ست که فرق بین آرم صلح جهانی را با آرم گروه‌های انحرافی نمی‌داند!؟ شاید هم ازنظر این شخص، سازمان صلح جهانی یک گروه انحرافی‌ست که در این صورت بهتر است ایشان در داده‌های خود تجدیدنظر کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز