خبرگزاری کار ایران

جمال میرصادقی در گفتگو با ایلنا:

ظاهرا وضعیت تغییری نکرده؛ دیگر امیدی به بهتر شدن اوضاع ندارم

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۷۴۳

یک رمان داده‌ام انتشارات نگاه که حتی می‌ترسند آن را بفرستند ارشاد. ناشر می‌گوید فعلا وضعیت مناسب نیست. در کل شش اثر منتظر چاپ دارم. اما با این وضعیت چندان امیدی به صدور مجوزشان ندارم.

جمال میرصادقی با اشاره به کتاب‌های متعددش که بلاتکلیف در انتظار مجوز مانده‌اند، گفت: ظاهرا وضعیت تغییری نکرده و من دیگر امیدی به بهتر شدن اوضاع ندارم. فکر می‌کردم با آمدن دولت جدید وضع نشر و صدور مجوز کتاب بهتر می‌شود ولی همچنان برخی از کتاب‌هایم بلاتکلیف در ارشاد مانده‌اند. اینطوری آدم امیدش را از دست می‌دهد.

میرصادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ گفت: برخی از کتاب‌هایم آنقدر حذفیات خورده‌اند که واقعا اگر بخواهم با آنها موافقت کنم چیزی از کتاب‌ها نمی‌ماند. کتابی دارم حدود ۸۰۰ صفحه با عنوان «زنان داستان نویسی نسل سوم» که در آن ۱۰۰ نویسنده‌ی زن معاصر را انتخاب و معرفی کرده‌ام. الآن حدود سه سال است در ارشاد مانده و مشکلش هم این است که من نمی‌توانم در متن داستان‌های نویسندگان دیگر دست ببرم و ۵ الی ۲۰ سطر از آنها حذف کنم. از آن گذشته این داستان‌ها قبلا با مجوز وزارت ارشاد منتشر شده‌اند چرا حالا باید این همه از آنها حذف شود تا اجازه‌ی انتشار پیدا کند. این درحالی است که انتشار این کتاب می‌تواند باعثافتخار مسئولین باشد زیرا نشان می‌دهد که در طی این سال‌ها زنان چقدر در حوزه‌ی داستان‌نویسی پیشرفت کرده‌اند. چند ماه پیش دوباره نامه‌ای زدم و گفتم نمی‌توانم از داستان‌های دیگران چیزی حذف کنم.

وی در ادامه افزود: یک نمایشنامه هم دارم با عنوان «چه کسی دنبال آقای هنرور می‌رود» که قرار بود نشر قطره منتشرش کند که بعد از یک سال اشکالاتی به آن وارد کردند و گفتند بخش‌هایی از آن حذف شود. فکر می‌کردم بعد از تغییر دولت می‌توانم مجوز آن را بدون این حذفیات بگیرم ولی در نهایت قبول کرده‌ام آنها را اعمال کنم.

وی با اشاره به کتاب‌های قدیمی‌ترش که قبلا چند بار چاپ شده‌اند؛ گفت: این مشکل را با کتاب‌های تجدید چاپی هم دارم. «واژه‌نامه‌ی هنر داستان نویسی» بعد از دو چاپ حالا برای مجوز چاپ سومش ۶ ماه است در ارشاد مانده است. «پیشکسوتان داستان کوتاه» که یازده سال پیش نشر نگاه منتشر کرده بود؛ حالا قرار بود نشر نیلوفر تجدید چاپش کند اما دو سال است در ارشاد مانده‌است. می‌گویند باید دوتا از داستان‌های این مجموعه را حذف کنم.

وی افزود: یک رمان هم دارم با عنوان «این شکسته‌ها» که برای مجوز چاپ سومش فرستادیم ارشاد ولی هنوز نتیجه‌ای معلوم نیست و چند ماه است بلاتکلیف مانده. یک رمان هم داده‌ام انتشارات نگاه که حتی می‌ترسند آن را بفرستند ارشاد و ناشر می‌گوید فعلا وضعیت مناسب نیست. در کل شش اثر منتظر چاپ دارم. اما با این وضعیت چندان امیدی به صدور مجوزشان ندارم.

میرصادقی درباره‌ی تازه‌ترین اثرش گفت: رمانی با نام «مادر، عشق و دیگر هیچ» در دست تالیف دارم که تقریبا تمام شده است. این رمان را بیشتر با تکیه بر زندگی شخصی‌ام نوشته‌ام البته زندگی‌نامه نیست. این رمان را به زودی می فرستم برای ناشر.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز